- Detta ämne har 21 svar, 3,193 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Subbzero.
-
FörfattareInlägg
-
17 oktober, 2011 kl. 01:38 #26945SubbzeroDeltagare
Hej alla ni på SSC.
Har nog alltid haft bilintresset i blodet, men intresset för just Subaru kom nog efter man hade sett legenden Colin McRae ratta sin Grupp A Legacy och Impreza 555. Sen jag fick mitt körkort 2007 så har jag hunnit äga 2st GT`s och äger sen 15:e april 2010 en 06:ans Impreza WRX som jag nu tänkt göra lite roligare att titta på och lite roligare att köra.Vi börjar med några bilder hur bilen såg ut några dar efter att jag hämtat den från bilfirman nere i Höör.
Bilen inhandlades helt orginal bortsett från 18″ speedlines.
Ja de var allt för nu, titta in emellanåt o håll er uppdaterade.
17 oktober, 2011 kl. 15:20 #230763SubbzeroDeltagareKan ju passa på o lägga upp en liten bild av inredningen oxå.
Är som ni ser helt orginal, vad tror ni om eftermarknadsstolar?
18 oktober, 2011 kl. 10:56 #230764SubbzeroDeltagareTyvärr väldigt trist väder här i Köping idag, gråa moln o regnet kommer till o från. Så ni får vänta nån dag till innan några bilder kommer =(
18 oktober, 2011 kl. 11:59 #230761Jocke.TDeltagareFin kärra 🙂
Vad har du för planer för den?18 oktober, 2011 kl. 12:00 #230765SubbzeroDeltagareKan väl lägga upp någon sneakbild hur pass bra resultat de vart efter jag monterade STI vingen. Helhetsbild på detta får som sagt vänta till finare väder.
18 oktober, 2011 kl. 15:02 #230766SubbzeroDeltagareFin kärra 🙂
Vad har du för planer för den?Kul o höra att den gillas =)
Ja nu under 2011 så händer väl inte så mycket mer, den ska ställas av inom kort. Till 2012 tänkte jag iallafall spara ihop till en downpipe från Milltek för att komplettera mitt Milltek cat-back, ett Cosworth insatsfilter och sedan få den mappad med detta. Men jag är inte hundra än om jag ska stanna där, vill gärna byta till större turbo, sti intercooler, andra spridare, bränslepump etc..Men vad jag vill o vad som finns i plånboken är lite skilda saker ;P
18 oktober, 2011 kl. 15:52 #230762Jocke.TDeltagareOkey, så du ska inte heller köra med din på vintern (Min är avställd.)
Jag får dock höra an massa saker som “Ställer du av en fyrhjulsdriven bil på vintern?!?!?” OSV… :pDet låter trevligt. Har du kollat efter delar i USA? Är bra mycket bättre priser därifrån 🙂
Hehe, jag vet precis vad du menar med att det kostar! Har lagt runt 100k på min i bara delar under året.
Lycka till!
18 oktober, 2011 kl. 16:04 #230767SubbzeroDeltagareOkey, så du ska inte heller köra med din på vintern (Min är avställd.)
Jag får dock höra an massa saker som “Ställer du av en fyrhjulsdriven bil på vintern?!?!?” OSV… :pDet låter trevligt. Har du kollat efter delar i USA? Är bra mycket bättre priser därifrån 🙂
Hehe, jag vet precis vad du menar med att det kostar! Har lagt runt 100k på min i bara delar under året.
Lycka till!
haha jo de där ställa av fyrhjulskraffsare på vintern är många som har skämtat om 😛
Jo min kommer ställas av nästa vecka var tanken.Jag har kollat delar lite varstans bla USA då och mycket i england, beställde mitt cat-back från scoobyworld tex :). Tror nästan jag sparade över 1000 spänn på att köpa de därifrån än att handla de från återförsäljare här i sverige.
Lycka till du oxå, ska ta mig en titt i din projekttråd få se om man kanske får några ideer 🙂
18 oktober, 2011 kl. 17:31 #230759Red_MikeDeltagareVar det du som var ute och brände i helgen med bilen vid Mcd? Jag han aldrig se regplåten
18 oktober, 2011 kl. 17:37 #230768SubbzeroDeltagareVar det du som var ute och brände i helgen med bilen vid Mcd? Jag han aldrig se regplåten
Jag kan säga direkt att de inte var jag iallafall, jag var i västerås i princip hela helgen, men de kan ha vart min bror då jag lånade ut den till honom. Om de nu var han du såg så hoppas jag han var snäll mot min pärla 😛
18 oktober, 2011 kl. 19:35 #230760Red_MikeDeltagareJag kan säga direkt att de inte var jag iallafall, jag var i västerås i princip hela helgen, men de kan ha vart min bror då jag lånade ut den till honom. Om de nu var han du såg så hoppas jag han var snäll mot min pärla 😛
No comment 😀 Jag trodde det var en ny bil pga den stora vingen, men såg att du bytt till större
18 oktober, 2011 kl. 20:26 #230769SubbzeroDeltagareKänns ju som att det är MYCKET bättre att skita i att trimma denna mer än avgas och byta till en STI istället när ekonomin tillåter…?
Mjo visst ligger de nått i de du säger, de vart nog kanske lite mycket önsketänkande i det inlägget :p
18 oktober, 2011 kl. 20:29 #230770SubbzeroDeltagareNo comment 😀
Haha, hur ska jag tolka detta? 😛
Aja, den är ju fortfarande körbar så kan ju inte vart så illa 🙂19 oktober, 2011 kl. 15:19 #230771SubbzeroDeltagareHar tittat runt på ett grövre huvscoop som säljs hos bla HT Autos, Chargespeed osv..
Dessa grövre scoop var orginal på STI mellan 03-05 (Blobeye), men kom aldrig att användas på 06-07 (Hawkeye) imprezorna, finns enbart som eftermarknads scoop till dessa modeller.
Vad tycker ni?
Ska jag köra orginal eller byta?Orginal:
Eftermarknads:
20 oktober, 2011 kl. 19:29 #230757JaPeDeltagareByt scoop helt klart!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.