- Detta ämne har 21 svar, 3,193 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Subbzero.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2011 kl. 19:36 #230772SubbzeroDeltagare
Byt scoop helt klart!!
Ja då får de bli så 😀
Skall läggas på beställning vid nästa löning.21 oktober, 2011 kl. 15:37 #230773SubbzeroDeltagareLovade som sagt bättre bilder hur resultatet vart efter jag installerat STI vingen så tänkte slänga upp några nu.
Ståendes utanför jobbet.
Här kan ni även skymta Milltek cat-back systemet.
Var en kylig dag i Köping idag så var lite isbildning här o var på bilen, men de får ni stå ut me 🙂Varsågoda
21 oktober, 2011 kl. 17:33 #230756SvindleDeltagareAvgas + mappning borde ge en riktigt trevlig bil, blir ju fint vrid i 2,5 orna
Sitter det samma låda i wrx 2,5 som i 2,0?
21 oktober, 2011 kl. 19:20 #230774SubbzeroDeltagareAvgas + mappning borde ge en riktigt trevlig bil, blir ju fint vrid i 2,5 orna
Sitter det samma låda i wrx 2,5 som i 2,0?Jo jag ska nog hålla mig till Oskar90:s råd om att ge fan i allt övrigt trim o bara köra avgas + mapp, de får duga tills man har tillräckligt med slantar för o handla en STI.
Jag tror lådorna skiljer sig lite mellan 2.5 o 2.0, men jag ska låta detta vara osagt, låta nån som e mer kunnig inom området svara.
21 oktober, 2011 kl. 21:49 #230758NickeHDeltagareJo jag ska nog hålla mig till Oskar90:s råd om att ge fan i allt övrigt trim o bara köra avgas + mapp, de får duga tills man har tillräckligt med slantar för o handla en STI.
Jag tror lådorna skiljer sig lite mellan 2.5 o 2.0, men jag ska låta detta vara osagt, låta nån som e mer kunnig inom området svara.
Jo jag tycker mig ha hört att 2,5 liters modellerna har en kraftigare låda men vore kul om nån kunde länka till nåt typ av bevis 🙂
Förövrigt en mkt fin bil du skaffat och nya vingen gör allt. Det kommer bli en helt ny bil om du mappar den. Det skiljer lite i effekt mellan en ecutek:ad 2.0 liters STI och en 2.5 WRX.
21 oktober, 2011 kl. 22:01 #230775SubbzeroDeltagareJo jag tycker mig ha hört att 2,5 liters modellerna har en kraftigare låda men vore kul om nån kunde länka till nåt typ av bevis 🙂
Förövrigt en mkt fin bil du skaffat och nya vingen gör allt. Det kommer bli en helt ny bil om du mappar den. Det skiljer lite i effekt mellan en ecutek:ad 2.0 liters STI och en 2.5 WRX.
Sitter här o gräver igenom wikipedia för o hitta nå, men verkar inte heller som dom har nå svar att ge 🙁
Får nog titta in på nå subaru forum från staterna, iwsti, nasioc, clubwrx eller wrxtuners..Kul o höra att den gillas 🙂
Jo jag kan tänka mig de blir lite bättre effektkurva.26 oktober, 2011 kl. 16:05 #230776SubbzeroDeltagareIdag vart de en välbehövlig tvätt då vissa personer som har fått låna den struntat i de :p
Farsan fick låna den till Karlstad för ett möte med jobbet, hans bil hade lite problem med bromsar som låg på hårt.
Brorsan fick låna den för att kunna ta sig till plugget, tror de mest var för att imponera på klasskamraterna 😀Var tvungen att höststäda den lite eftersom den skulle ställas av.
Tittar man noga längs sidan på bilen ser man hur grisig den verkligen var.
Efter lite avfettning, spolning, schamponering o spolning igen så vart de ju riktigt bra 🙂 bara torka torr sen.
O nu står den o myser i sitt varmgarage, nu väntar en lång vinterslummer. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.