Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #282021
    Nathan
    Deltagare

      Innan jag började det här aventuret kontaktade jag dem på http://bilrost.com/. De har i särklass det bästa bilrostskydds protokoll i sverige och sysslar bara med rostskydd på bliar. Dem har en 22 sidor lång manifesto angående rost. Jag pratade med dem och köpte alla färg och tectyl jag behövde för att gör jobbet själv. Dem tar 25000kr (inklusiv 10 års skriftlig garanti) för att göra samma arbetet som jag gjörde själv.

      Först några lager 3 komponents zink epoxi grund.





      #282022
      Nathan
      Deltagare

        sista steget var hålrumsvax och tectyl.







        #282028
        Javiisst
        Deltagare

          Fyfan vilket arbete!
          Vad kostade det dig ?

          #282023
          Nathan
          Deltagare

            Företaget där jag utförde arbetet ville inte har betalt trots många förfrågningar. Då var det bara materialkostnad på ~1500kr

            #282029
            Javiisst
            Deltagare

              Företaget där jag utförde arbetet ville inte har betalt trots många förfrågningar. Då var det bara materialkostnad på ~1500kr

              Jäklar det var billigt

              #282006
              Patrick P931
              Deltagare

                Nathan, imponerande arbete!

                Vill du tjäna en peng? Har en bil som skulle uppskatta liknande behandling! 😀

                #282024
                Nathan
                Deltagare

                  Jag arbetar nu på företaget där jag utförde arbetet så det är möjligt om någon är intresserad.

                  #282012
                  Igge
                  Deltagare

                    Kostar? 🙂

                    #282030
                    KingCon
                    Deltagare

                      Var i Sverige och hur lång tid tar det. Är det långt från Halmstad och tar några dagar så blir det ju till att boka hotell.

                      #282008
                      Fladric
                      Deltagare

                        Jag arbetar nu på företaget där jag utförde arbetet så det är möjligt om någon är intresserad.

                        Jäklar vilket jobb, visste inte att du la ned så mycket tid 😮

                        Grattis till jobb, som ovan talare, vart jobbar du? 🙂

                        #282025
                        Nathan
                        Deltagare

                          Tack alla,

                          Arbeta på Stolt industriservice i stocksjö. Om ni är intresserad av ett sånt behandling som jag har gjort på bilen skicka mig ett PM.

                          #282026
                          Nathan
                          Deltagare

                            När jag var hemma i USA köpte jag en “komplett” polyuretan bussningsats från energi suspension. Det är dem som tillverka Perrins och andras bussningar. Satsen skulle bara passa till WRX men jag chansade eftersom det kostade bara 800kr och jag var ganska säkert att dem allra flesta bussningar skulle passa.

                            Kan säga nu att dem följande bussningar passar:
                            front control arm
                            front rear control arm
                            rear trailing arms forward and rear positions
                            front and rear sway bar mount
                            gearshift Rear Stay bushing (har inte monterat än)



                            Ut med de gamla!


                            I med dem nya!


                            Var tvungen att plocka bort de framre fjaderbenen


                            främre fjäderben fick sina bussningar


                            Nya “front rear control arm bussningar”


                            Passade pa att pulve lacka de bakre lankarmarna pa jobbet medan dem var ute. De fick ocksa nya bussningar

                            #282009
                            Fladric
                            Deltagare

                              Snyggt! 🙂 kul att kittet från Energy passade, riktigt rätt kurs på det! 🙂

                              #282027
                              Nathan
                              Deltagare

                                Köpte lite andra bussningar och sånt när jag var hemma i USA.

                                Group N Transmission mount

                                The three following parts are known as making up unabomber’s sexy rear end kit sold by turn in concepts (bakvagnens vaghalning). I went with race hardness as I like to hear things working in my car and since my car is a spec D it’s already got more sound insulation than a normal STI so I doubt It’ll be any louder than a normal STI http://turninconcepts.com/unabomber-s-sexy-rearend.html

                                Turn in concepts rear diff mount bushings in race hardness.

                                Kartboy rear subframe lockdown bolts.

                                Kartboy Rear Subframe Outrigger Bushings – Race hardness

                              Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.