› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › 100/80w istället för 60/55w ???
- Detta ämne har 27 svar, 2,385 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2004 kl. 21:50 #534
HelviTTa
DeltagareGår det bra o slänga i 100w istället för 60w i framlyktorna ?
Ingen som har fått problem med reflektorerna pga detta ?
Har ju så jävla dåligt med ljus nu 🙁MVH / Henke
29 januari, 2004 kl. 00:34 #38580Wanderer
DeltagareJag har ngr som heter 100/90w och dom funkar då bra.
Har inte märkt något speciellt med reflektorerna och lamporna har hållit sen jag bytte i våras.29 januari, 2004 kl. 01:04 #38589HelviTTa
DeltagareTack för svaret, då kör jag på med dom 😀
29 januari, 2004 kl. 04:09 #38575SVARTEN
DeltagareLamporna håller nog, men med all säkerhet bränner man sönder reflektorn med sk rallylämpor. Dessutom är det olagligt och väldigt irriterande att möta en bil med denna typ av lämpor.
Investera hellre i x-ljus eller xenon. Snika inte till det;)
/Christian
29 januari, 2004 kl. 07:17 #38582migu
DeltagareMin bil har rullat 10 000 mil med 100/80w utan problem.
Nu kör jag i och för sig med kombinationen parkeringsljus/dimljus dagtid, men ändå./Micke
29 januari, 2004 kl. 08:11 #38574Strat
DeltagareJag har kört med 100/80 i två år utan problem.
29 januari, 2004 kl. 11:35 #38567SecretAgentMan
Deltagare>Min bil har rullat 10 000 mil med 100/80w utan problem.
>Nu kör jag i och för sig med kombinationen
>parkeringsljus/dimljus dagtid, men ändå.
>
>/Micke*host*
Så det har rullat svinlångt med vassa lampor, men egentligen använder du mest dimljus och parkering? 😉 Vilket i sig är ett straffbart brott i Imprezakretsar. 😀
/J – skojfrisk, men elak gubbe
29 januari, 2004 kl. 12:06 #38583migu
Deltagare>>Min bil har rullat 10 000 mil med 100/80w utan problem.
>>Nu kör jag i och för sig med kombinationen
>>parkeringsljus/dimljus dagtid, men ändå.
>>
>>/Micke
>
>
>*host*
>
>Så det har rullat svinlångt med vassa lampor, men egentligen
>använder du mest dimljus och parkering? 😉 Vilket i sig är ett
>straffbart brott i Imprezakretsar. 😀
>
>/J – skojfrisk, men elak gubbeVarför ha mer ljus tänt än vad som behövs?
Nog för att jag börjar bli gammal och skumögd, men jag klarar fortfarande av att se vägen dagtid utan halvljus! 😉
Somliga kanske har alla lamporna i lägenheten/huset tända även när det är ljust ute? 😛/Micke
29 januari, 2004 kl. 12:19 #38568SecretAgentMan
DeltagareÅlder eller inte – dimljus på *utan* dimma är och förblir ett inträde in i ”the fast and the furious”-träsket med fejklustgas och neon. 😀
/J
29 januari, 2004 kl. 12:23 #38571OzO
Deltagare*dubbelhost*
Halvljus på dagen är kanske till för dina medtrafikanter (så att de ser dig bättre), och inte för din skull (så att du ser bättre)?
😉
Jag provade nån lampa som skulle lysa vitare (PIAA super white eller nåt), men ena lampan gav upp efter ett par månader. Så då gav jag upp och satte dit PIAA helljus istället för dimljus. Kanske rentav mitt bästa Imprezaprylköp! 😀
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::29 januari, 2004 kl. 12:24 #38584migu
Deltagare>Ålder eller inte – dimljus på *utan* dimma är och förblir ett
>inträde in i ”the fast and the furious”-träsket med
>fejklustgas och neon. 😀
>
>/J
Vad ska man då säga om halvljus utan mörker? 😉29 januari, 2004 kl. 12:28 #38569SecretAgentMan
Deltagare>Ursäkta mig, men jag har aldrig förstått varför folk kör med
>dimljuset påslaget hela tiden över huvud taget (när det inte
>är dimma alltså). Förutom det uppenbara att det är olagligt
>och obra för andra trafikanter så tycker jag det ser rätt
>mesigt ut. Eller åtminstone inte bättre ut än när det är
>släckt…
>
>Kan någon utveckla?
>För att dimljus bländar som fan oftast, och 99% av dem är felinställda, vilket gör att de bländar än jävligare? 😀
Något sådant måste det vara.
PIAA:s extraljus rockar helt klart OzO, har länge klurat på dimkåpor (av en rent estetisk anledning), men det går fetbort. 🙂
/J
29 januari, 2004 kl. 12:33 #38585migu
Deltagare>*dubbelhost*
>
>Halvljus på dagen är kanske till för dina medtrafikanter (så
>att de ser dig bättre), och inte för din skull (så att
>du ser bättre)?
>
>;)
Precis! Just därför är kombinationen dimljus + parkeringsljus tillåten mellan gryning och skymning. Det viktiga är inte HUR MYCKET det lyser, utan ATT det lyser (utom i Värsterås förstås, där jag förmodar att ett permanent mörker lagt sej över bygden, vilket förstås motiverar dygnet-runtanvändning av halvljus 😀 )29 januari, 2004 kl. 12:39 #38570SecretAgentMan
Deltagare…bara en nyfiken undran – sitter du lutad snett inåt bilen när du kör med Migu? 😀
Dimljus används när det är dimmigt – det är därför det sitter där till att börja med, sedan bländar de oftast medtrafikanterna – ser du det som en bonus för att du får åka runt och se tuff ut? 🙂
/J
29 januari, 2004 kl. 12:40 #38572OzO
Deltagarehttp://www.vv.se/faq/fordon/dimljus.htm
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 ::::: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.