Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Hej,

Har hittat snygga 15″ plåtisar (Subaru Forester), nån som vet
      om dessa funkar på min -99 GT. Tänker på ET/offset, bromsoken samt bultmönster(kanske jag kan leta upp nån stans).

Fälgen ser ut såhär :

http://www.manschettknapparna.se/images/8725439643.jpg

Det är inte jag som tar bilden 😉

Gilarski
      Deltagare

Hittade denna länken:

http://www.motorforum.nu/archive/index.php/t-1803.html

…så det verkar funka med ET (större än GT så då borde det väl vara OK, har ändå tänkt att skärmbredda min lite.

All input är uppskattad. 🙂

Manor
        Deltagare

Hej !

Mina vinterdäck sitter på 15″ Mim lättmetallfälgar, och de fungerar med en 2 mm spaceadapter fram. Det är dock enbart frågan om någon millimeter i avstånd till oket.
          Jag är faktiskt tveksam att plåtfälgarna går fria, det är alltså framoken som är problemet fr.o.m 99 års modell.

Edit: Det bästa är nog att köra med originalfälgarna och 205*50/16 däck på vintern. När jag köpte min februari 1999 så var det dock en väldigt udda dimension på (främst) vinterdäck, och den dimension som jag körde var rejält mycket mer prisvärt. Idag är väl inte 16″ så udda åtminstone.

Gilarski
          Deltagare

Glöm denna tråden, hittade massa info på forumet ju :+

Gilarski
            Deltagare

Ok, tack, vet du vilket ET mått det var på fälgarna ?

Manor
              Deltagare

Ok, tack, vet du vilket ET mått det var på fälgarna ?

Du är ute efter ET50 eller så nära som det går…mina Mimfälgar har inte en perfekt ET vilket är en nackdel även om det fungerar utan att ta i skärmkanterna (när plastlisten i hjulhuset bak plockades bort…

Gilarski
                Deltagare

Det verkar faktistk som de skall funka, men de vägde 19,5 pund, typ 10 kg. 🙁 Får leta vidare, vill ha nåt under 6 kg (15-16″)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.