Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #277426
    davidsson
    Deltagare

      Någon som har erfarenheter från liknande? Dålig blockpackning osv..

      Ett riktigt komp.test hade inte gjorts, utan de hade använt nån typ av spårvätska för att kolla läckage.
      Skulle det lika gärna kunna vara så att termostaten är dålig pga motortempen?

      #277427
      davidsson
      Deltagare

        Vill du jämföra något så bor jag 3 mil bort från dig 🙂 (05 sti) har även en tactrix kabel om du vill logga något 🙂

        Sedär ja! Du är alltså från farsans hemtrakter 😉
        Vänligt av dig. Dock så vet jag inget om hur man loggar

        #277428
        davidsson
        Deltagare

          Vill du jämföra något så bor jag 3 mil bort från dig 🙂 (05 sti) har även en tactrix kabel om du vill logga något 🙂

          Tjo. Den där kabeln du har, Är det till OBD uttaget och sen till PCn?
          Har du program osv för att logga? 🙂

          #277429
          davidsson
          Deltagare

            tjenare.

            tänkte uppa lite.
            har krånglat med bilförsäljaren, verkstäder och ARN så jag tror jag spyr rätt ut snart. Har inte fått någon hjälp what-so-ever av auktoriserad verkstad eller ARN. Swema bil i Karlstad (auktoriserad subaru) gjorde inte alla tester som krävdes (inte ens komptest) och hävdade att det inte var något fel på bilen.
            Därav slapp bilförsäljaren undan och ARN avslog allting jag krävde.

            Har nu fått hjälp med att riva isär motorn. Det vi hittade var revor på höger blockhalva i båda cylindrarna. Detta är antagligen anledningen till den höga konsumtionen av oljan. Allt annat i motorn såg fint ut, vev, lager osv..

            Motorn kommer att göras iordning och jag kommer ta upp det här med bilförsäljaren återigen nu med nya förutsättningar och ge honom en chans till att avhjälpa problemet. Annars kommer en ny anmälan till ARN att göras.

            Fridens liljor!
            // Jimmie

            #277413
            Patrick P931
            Deltagare

              Tråkig historia, passa på att byta till smidda kolvar om du ändå har tagit isär allt är mitt tips och hoppas det löser sig hos arn… har själv tyvärr inte så bra erfarenhet av arn, men de är iaf bättre än inget.

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.