SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 225/45-16 R-däck på en MY00

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    simo
    Deltagare

Orginal 00 fälgen är tilltänkt
      Ngn som provat?
      Tankar, ideér…vart kommer det att ta i? Hur mycket camber går att få till?

/U

SecretAgentMan
      Deltagare

Uja…225 på 7″ är bra brett det, det behövs 8″ för rmackor av den bredden, annars blir det bra med raggarsväll.

Hade inte du compomotive 17×7,5 ET50 – hur pass med frigång är det mot fjäderbenen?

/J – röstar på 215/45×17 från Dunlop 😀

simo
        Deltagare

Rekomenderad bredd på fälgen för detta däcket är 7″

Tänkte jag skulle provmotera ett däck o se hur det blir

/U – som förvisso har compomotive men de är tyngre än bly

Rallyrille
          Deltagare

Det kan skilja ganska mycket på den verkliga bredden på däcken om man jämför olika fabrikat, så det är alltid bäst att provmontera först.
            Det kan ju vara lite jobbigt men är oftast värt besväret!

camino cielo
            Deltagare

Uja…225 på 7″ är bra brett det, det behövs 8″ för rmackor av den bredden, annars blir det bra med raggarsväll.Hade inte du compomotive 17×7,5 ET50 – hur pass med frigång är det mot fjäderbenen?/J – röstar på 215/45×17 från Dunlop 😀

Inte alls, jag kor med 225 pa mina 7″ OZ falgar och det ar perfekt.

FeA
              Deltagare

Uja…225 på 7″ är bra brett det, det behövs 8″ för rmackor av den bredden, annars blir det bra med raggarsväll.Hade inte du compomotive 17×7,5 ET50 – hur pass med frigång är det mot fjäderbenen?/J – röstar på 215/45×17 från Dunlop 😀

Inte alls, jag kor med 225 pa mina 7″ OZ falgar och det ar perfekt.

Men då är det inte r-däck antar jag..?

Trippel-åttorna är bredare är vad som anges, skulle tippa på att 225 i sjävla verket är runt 230mm, kanske tom strax över.

205/55-16 tror jag blir bra KN 🙂

simo
                Deltagare

Men då är det inte r-däck antar jag..?Trippel-åttorna är bredare är vad som anges, skulle tippa på att 225 i sjävla verket är runt 230mm, kanske tom strax över.205/55-16 tror jag blir bra KN 🙂

Detta är inte trippel 8a, utan Kumho kuckar…ska testa nästa vecka o se hur det blir iaf

/U

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.