SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 240mm på orginal Sti fälg?

• Detta ämne har 5 svar, 1,188 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Fransson.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Fransson
    Deltagare

Får det plats 240 istället för 225 som är orginal utan att de river skärmar osv?

My -05

/Nicke

dragster
      Deltagare

Det har nog mer med bredden på fälgen att göra 😉
        Skulle personligen aldrig köra med en smalare fälg än 8,5″ till ett 245 brett däck, om jag ska kunna köra bilen aktivt.
        Skärmarna är inget problem.:-)

Fransson
        Deltagare

Det har nog mer med bredden på fälgen att göra 😉 Skulle personligen aldrig köra med en smalare fälg än 8,5″ till ett 245 brett däck, om jag ska kunna köra bilen aktivt.Skärmarna är inget problem.:-)

Men orginal fälgarna är väl bara 8″ breda, så man rekomenderar inte 240 på dem då? Japp detta gäller aktiv körning.
          /Nicke

dragster
          Deltagare

Orginal fälgarna är 7,5″ breda från MY02-MY04
            Orginal fälgarna är 8″ breda från MY05-MY07
            Orginal fälgarna är 8,5″ breda från MY08-

Detta gäller STi modellerna

240 🙁 det var en knepig dimension, är det slicks eller något liknande?

GT99
            Deltagare

Svårt att säga då olika däck har olika egenskaper.
              Varje däck har sina egna rekomendationer.

Gå in på http://www.tirerack.com och leta upp ditt däcks val och sen in på ”Spec” så får du fram rek. fälg bredd bla.

Fransson
              Deltagare

Orginal fälgarna är 7,5″ breda från MY02-MY04Orginal fälgarna är 8″ breda från MY05-MY07Orginal fälgarna är 8,5″ breda från MY08-Detta gäller STi modellerna240 🙁 det var en knepig dimension, är det slicks eller något liknande?

Jo det är lite knepig dimensin, jo det är slicks jag tänkte prova med.
                får väl prova helt enkelt..
                Tackar..
                /Nicke

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.