SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 3:an dog i kväll

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2146
    Kvarnis
    Deltagare

    Ja ha då kan man ställa sig i skaran som dödat 3:an drev då. efter en ändring i mappen och prov körning efter ått så beslutade sig 3:an för att dö…:(

    Bara att bryta :'( i hop och komma igen

    /Kvarnis

    #49724
    Niklas
    Deltagare

    Trist. Vad är det för speciellt med 3an? Är den extra belastad eller den växel man kör oftast på? Nästan alla som ser sin växellåda flyga till bilhimlen råkar ut för att det är just 3an som säger hejdå.

    Regionsansvarig: Göteborg

    #49719
    Luzifer
    Deltagare

    Trean e den växeln där du uppnår fullt laddtryck o fullt vrid, dom andra växlarna når inte fullt ut.

    #49725
    Niklas
    Deltagare

    Ok, kanske inte så konstigt då. 😉

    Regionsansvarig: Göteborg

    #49713
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Mja…3:an är mycket klenare i konstruktionen (brist på plats), och utväxlingen tillsammans med att man oftast får full knuff först på 3:an gör att den lever farligt med mer vrid i maskinen.

    🙂

    /J – du har mail Kvarnis

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49720
    Kvarnis
    Deltagare

    SAM
    Du har mail du med ;):D

    /Kvarnis

    #49722
    Plogen
    Deltagare

    >Ja ha då kan man ställa sig i skaran som dödat 3:an drev då. efter en
    >ändring i mappen och prov körning efter ått så beslutade sig 3:an för
    >att dö…:(
    >
    >Bara att bryta :'( i hop och komma igen
    >
    >
    >/Kvarnis

    Välkommen i rasaväxellådsklubben, jag har klarat 2:an oxo förutom 3:an…

    /Plogen

    Det man inte har i brallan har man i garaget 😀
    ________________________________

    Subaru Impreza “Plogen edition”

    Porsche 911 Turbo
    ________________________________

    #49717
    Blocken
    Deltagare

    >
    >Välkommen i rasaväxellådsklubben, jag har klarat 2:an oxo förutom
    >3:an…
    >

    Aha – så du kör oftare på 2:an än på 3:an? 😉 😀 🙂 :p 😮 *asg* Det är därför den rasar… hehehe, ikke sant, SGM? 😉

    #49723
    vibbe555
    Deltagare

    Nyfiken på hur mycket effekt du har, klarar inte 3:an inte långa drag från botten, eller ska man dra ur den på tvåan först så man har hög fart när man börjar dra på trean.
    /M

    #49715
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Såja, lugnt och stilla… 😉

    Vrid dödar lådor. Inte varvtal….och skall man åka fort är det väl intressant att man får i nästa växel så man kan tillgodogöra sig detta vrid?

    Det är väl därför man pillar?

    😉

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49714
    SecretAgentMan
    Deltagare

    >>
    >>Välkommen i rasaväxellådsklubben, jag har klarat 2:an oxo förutom
    >>3:an…
    >>
    >
    >Aha – så du kör oftare på 2:an än på 3:an? 😉 😀 🙂 :p 😮 *asg* Det är
    >därför den rasar… hehehe, ikke sant, SGM? 😉

    Jag skall ut och rasa 5:an senare, rent statistiskt borde den gå med allt det slitaget. 😀 😀 😀 😀 😀

    Danzas osv…

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49718
    dlehtihet
    Deltagare

    Hej,

    Förstås tråkigt att läsa (även om alla drabbade inte tycker det eftersom ni då får anledning att slänga i fetingdrev ;-)), men med tanke på att det verkar som om 3:an och 4:an är de som sticker, borde man inte kunna byta ut de “svaga länkarna” i lådan och kanske greja sig ifrån ras? Borde åtminstonde bli lite billigare, eller?

    M v h

    Danne

    http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif

    #49721
    Kvarnis
    Deltagare

    >Nyfiken på hur mycket effekt du har, klarar inte 3:an inte långa drag
    >från botten, eller ska man dra ur den på tvåan först så man har hög
    >fart när man börjar dra på trean.
    >/M

    Tja jag har ju inga bromsade hästar fast med avgas åflter får man ju nästan 300bhp bänk…;)

    Fast jag har en liten större turbo..större IC ..Link.. 1.7:1 FPR..etc..
    Och slut på 440cc’s spridarna med höjt soppa tryck.

    Så ~350Bhp är en inte allt för vågad gisning..fast som SAM säger vridet dödar lådan.

    SAM’s låda dog på isen 😮

    Ny låda blir en synkad för 450Bhp :D..fast femma blir nog orörd..;)

    /Kvarnis

    #49716
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Danne – 3:ans ena drev sitter direkt på ingående axel, delarna som måste bytas är såpass dyra att det liksom spelar liten roll…

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.