SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 4hjulsinställning

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4838
    Boki
    Deltagare

      Japp så har man nu gjort en 4hjulsinställning efter sänkningen o ca 50mil…….

      Blev orginalvärden på allt förutom CAMBER fram o bak…..

      Tog nästan max bak, o max fram……. blev faktiskt riktigt nöjd med den inställningen, kurvtagningarna känns bättre nu……..

      Skall återkomma med ”siffrorna” imorgon pga att jag glömde pappret i bilen, orkar inte gå ut igen 😀

      #68419
      Niklas
      Deltagare

        Faktiskt bättre eller är det bara i huvudet på dig? 🙂

        Som att höja laddtrycket 0.05bar och tycka att bilen faktiskt blir piggare. 😛

        #68414
        specialized
        Deltagare

          Gjorde också hjulinställning efter jag sänkt min. Det var i princip bara toe`en fram som ändrat sig. Bara finjusteringar på de andra vinklarna.

          Nu kör jag camber – 1,3 runt om och 1 mm Toe in fram och bak.
          Även jag märkte av betydligt bättre kurvegenskaper efter hjulinställningen.

          Mvh Mattias

          Efternamnen på mina flickvänner är:Jpg ,wmv och mpg 😉

          #68416
          Boki
          Deltagare

            ZIFFRORNA!! 🙂

            Vänster Höger
            Fram/
            Camber (gra.) -1¤09………… -1¤10 Diff.= +0¤01 Org.= -0¤30

            Bak/
            Camber (gra.) -2¤02………… -1¤56 Diff.= +0¤06 Org.= -1¤40

            Är diffen bak acceptabla? Det tyckte teknikern……. Fan jag såg det nu….. x(

            #68415
            specialized
            Deltagare

              ZIFFRORNA!! 🙂 Vänster HögerFram/ Camber (gra.) -1¤09………… -1¤10 Diff.= +0¤01 Org.= -0¤30Bak/Camber (gra.) -2¤02………… -1¤56 Diff.= +0¤06 Org.= -1¤40Är diffen bak acceptabla? Det tyckte teknikern……. Fan jag såg det nu….. x(

              Mycket camber bak du fick 😮 Diffen tycker jag verkar mycket men men, vad vet jag :+

              Ställde ni inte in toe`en med ? Den som är viktigast om du vill spara på däcken

              Mvh.Mattias
              —————————————
              Efternamnen på mina flickvänner är
              —————————————
              Jpg ,wmv och mpg 😉
              —————————————

              #68417
              Boki
              Deltagare

                TOE/

                Fram v= -0,1 h= -0,1
                Bak v= -0,2 h= 0,0

                Med andra ord/siffror så är det +- 0………………..

                Ang Cambern bak så står det att diffen är endast +0¤06 grader, det är väl inget? Eller?

                #68418
                camino cielo
                Deltagare

                  ZIFFRORNA!! 🙂 Vänster HögerFram/ Camber (gra.) -1¤09………… -1¤10 Diff.= +0¤01 Org.= -0¤30Bak/Camber (gra.) -2¤02………… -1¤56 Diff.= +0¤06 Org.= -1¤40Är diffen bak acceptabla? Det tyckte teknikern……. Fan jag såg det nu….. x(

                  For mycket camber bak, om du hade tvartom skulle du marka av mycket storre skillnad. Jag kor med -1.6F/-1.3B, 5.1 caster och 0 toe, otrolig vaghallning, grovre krangnigshammare hjalper oxo, Perrin 22mm fram och Whiteline just pa 22 mm just nu.

                  #68413
                  Building Micke
                  Deltagare

                    Är det original hjulinställning som gäller? Läst om om olíka hjulvinklar.

                    Vad har de för fördelar?

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.