› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › 4hjulsinställning
- Detta ämne har 7 svar, 1,297 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
Building Micke.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2006 kl. 00:12 #4838
Boki
DeltagareJapp så har man nu gjort en 4hjulsinställning efter sänkningen o ca 50mil…….
Blev orginalvärden på allt förutom CAMBER fram o bak…..
Tog nästan max bak, o max fram……. blev faktiskt riktigt nöjd med den inställningen, kurvtagningarna känns bättre nu……..
Skall återkomma med ”siffrorna” imorgon pga att jag glömde pappret i bilen, orkar inte gå ut igen 😀
28 juni, 2006 kl. 07:47 #68419Niklas
DeltagareFaktiskt bättre eller är det bara i huvudet på dig? 🙂
Som att höja laddtrycket 0.05bar och tycka att bilen faktiskt blir piggare. 😛
28 juni, 2006 kl. 08:34 #68414specialized
DeltagareGjorde också hjulinställning efter jag sänkt min. Det var i princip bara toe`en fram som ändrat sig. Bara finjusteringar på de andra vinklarna.
Nu kör jag camber – 1,3 runt om och 1 mm Toe in fram och bak.
Även jag märkte av betydligt bättre kurvegenskaper efter hjulinställningen.Mvh Mattias
Efternamnen på mina flickvänner är:Jpg ,wmv och mpg 😉
29 juni, 2006 kl. 00:14 #68416Boki
DeltagareZIFFRORNA!! 🙂
Vänster Höger
Fram/
Camber (gra.) -1¤09………… -1¤10 Diff.= +0¤01 Org.= -0¤30Bak/
Camber (gra.) -2¤02………… -1¤56 Diff.= +0¤06 Org.= -1¤40Är diffen bak acceptabla? Det tyckte teknikern……. Fan jag såg det nu….. x(
29 juni, 2006 kl. 07:15 #68415specialized
DeltagareZIFFRORNA!! 🙂 Vänster HögerFram/ Camber (gra.) -1¤09………… -1¤10 Diff.= +0¤01 Org.= -0¤30Bak/Camber (gra.) -2¤02………… -1¤56 Diff.= +0¤06 Org.= -1¤40Är diffen bak acceptabla? Det tyckte teknikern……. Fan jag såg det nu….. x(
Mycket camber bak du fick 😮 Diffen tycker jag verkar mycket men men, vad vet jag :+
Ställde ni inte in toe`en med ? Den som är viktigast om du vill spara på däcken
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————29 juni, 2006 kl. 12:06 #68417Boki
DeltagareTOE/
Fram v= -0,1 h= -0,1
Bak v= -0,2 h= 0,0Med andra ord/siffror så är det +- 0………………..
Ang Cambern bak så står det att diffen är endast +0¤06 grader, det är väl inget? Eller?
5 juli, 2006 kl. 05:17 #68418camino cielo
DeltagareZIFFRORNA!! 🙂 Vänster HögerFram/ Camber (gra.) -1¤09………… -1¤10 Diff.= +0¤01 Org.= -0¤30Bak/Camber (gra.) -2¤02………… -1¤56 Diff.= +0¤06 Org.= -1¤40Är diffen bak acceptabla? Det tyckte teknikern……. Fan jag såg det nu….. x(
For mycket camber bak, om du hade tvartom skulle du marka av mycket storre skillnad. Jag kor med -1.6F/-1.3B, 5.1 caster och 0 toe, otrolig vaghallning, grovre krangnigshammare hjalper oxo, Perrin 22mm fram och Whiteline just pa 22 mm just nu.
22 juli, 2008 kl. 17:36 #68413Building Micke
DeltagareÄr det original hjulinställning som gäller? Läst om om olíka hjulvinklar.
Vad har de för fördelar?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.