SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 4hjulsinställningen, någon som förstår bättre?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi1006/Diff.jpg

Gjorde 4hjulsinställningen efter jag sänkt bilen, en STI -08.

Är det någe fel på denna lista?
      Typ det jag reagera på var att Cambern bak ej gick att ändra(?WTF). Castern fram, vadå går det ej heller att ändra på????
      Orginal(tolerans)värderna är egentligen till en STI-06, men de sa att sakerna man kan ändra på var lika som på min………

???????

Pedersen
      Deltagare

Värdena i sig är det inget större fel på förutom camber fram… Det där lär bli lite understyrt om man pressar bilen lite.
        Max neg. camber (brukar landa runt -1,5 grader på 05 och nyare) funkar bättre för inspirerad körning.

Caster går inte att justera orginal på våra bilar.

Camber bak går (i princip) inte att justera orginal på bilar fram t.o.m. årsmodell 07. 2008an har ju helt ny bakvagn så det törs jag inte svara på. Nu hade ju du OK camber bak så det spelar ju ingen roll för din del.

Lefty
        Deltagare

Tycker det ser okej ut förutom att du har alldeles för lite camber fram.

gotte51
          Deltagare

Får jag fråga HUR du sänkte bilen? Bara fjädrar? Vilket fabrikat? Är du nöjd? Hur blev körupplevelsen mot orginal? 🙂

Mycket frågor 😉

Mvh Johan

Boki
            Deltagare

Får jag fråga HUR du sänkte bilen? Bara fjädrar? Vilket fabrikat? Är du nöjd? Hur blev körupplevelsen mot orginal? 🙂 Mycket frågor 😉 Mvh Johan

Japp, bara fjädrar. H&R. Nöjd, sådär… är okey för allmän väg. Men för din del så beror det på, om du kör mycket bana skulle jag rekommendera coilovers.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.