• Detta ämne har 3 svar, 1,109 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Henrik.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #378
    Niklas
    Deltagare

      Då var servicen klar:
      * 6250 service
      * oljefilter
      * miljö & återvinningsavgift
      * packning fi
      * motorolja syntet 10w-40 (4.75l)
      * miljö & återvinningsavgift (4.75l)
      * injector cleaner
      = 1375kr inkl moms

      Det var väl inte så farligt. Dock fick jag beskedet att det är små sprickor i bromsskivorna fram så det blir till att byta innan JAPmeet. Fast det är ju bra, nu har jag en anledning när jag skall berätta för regeringen att skivor och belägg skall bytas. 🙂
      Satt i kundavdelningen under servicen och det var så skönt att höra dem starta upp motorn och känna golvet vibrera och brölet eka i hela bygget. 😀

      Mötte en röd Impreza med vitt/silver galler i fronten när jag körde därifrån. Tutade men fick inte mycket till hälsning tillbaka.

      Regionsansvarig: Göteborg

      #37341
      Mange
      Deltagare

        Det var ju inte alls farligt. 200kr billigare än vad jag betalde för min 6250 serivce. Tyvärr så ska bilen snart in på 7500-mil serivce.

        Hoppas att det inte blir allt för dyrt.

        /Mange

        #37342
        Zacca
        Deltagare

          Kan man annat än att älska sin impreza sti.

          Sti’n är fan nästan lika rolig som min 355’a att köra och busa med också fan så mycket dyrare. 1375:- är ju absolut ingenting. Hade 355’an på service i sommras som slutade på, hör och häpna, 33 000:-. Så mycket roligare är den inte. Okey, måste väl erkänna att Ferrarin känns lite sexigare att glida omkring i en lördagkväll på stan. Har även haft Porsche tidigare och dessa är mera lika Imprezan, osexig med fan så kul att köra och busa i. Imprezan Är den absolut mest prisvärda busbil man kan tänka sig.

          Som sagt, kan man annat än att älska sin impreza.

          zacca

          http://members.cox.net/avatarspace/stispin2.gif

          #37343
          Henrik
          Deltagare

            >
            >Kan man annat än att älska sin impreza sti.
            >
            >Sti’n är fan nästan lika rolig som min 355’a att köra och busa med
            >också fan så mycket dyrare. 1375:- är ju absolut ingenting. Hade
            >355’an på service i sommras som slutade på, hör och häpna, 33 000:-.
            >Så mycket roligare är den inte. Okey, måste väl erkänna att Ferrarin
            >känns lite sexigare att glida omkring i en lördagkväll på stan. Har
            >även haft Porsche tidigare och dessa är mera lika Imprezan, osexig med
            >fan så kul att köra och busa i. Imprezan Är den absolut mest prisvärda
            >busbil man kan tänka sig.
            >
            >Som sagt, kan man annat än att älska sin impreza.
            >
            >zacca
            >

            Man kan även göra jämförelsen åt andra hållet…Min förra bil (golf diesel) kostade mig totalt 53000:- i service och reparationer (däck, försäkring, skatt etc borträknat) under drygt 4 års tid. Då hade jag iofs kört 13500 mil men ändå. Nu har jag haft Imprezan i ett halvår och den har kostat mig (med samma jämförelse) 74 kronor. Det var vad skyltbelysningen kostade på min första service. Sen har jag ju lagt till för grymmare olja, fetare avgas etc, men det tycker jag inte man skall ta med i jämförelsen, för dom grejerna är ju inte “nödvändiga”, det är ju mitt val liksom. Tar man hänsyn till värdeminskning så är ju imprezan grymm i jämförelse. Jag fick 90000 för min golf (kostade 178000 när jag köpte den, en halvering på drygt 4 år). Imprezan gav jag 230000 för, och enligt listor jag har sett i så får jag dom pengarna idag med (kan tom köra 500 mil till). Tar man hänsyn till dessa fakta så är det inte speciellt mkt dyrare (om alls?) att köra impreza än min golfdiesel. Vilken som är roligast är ju ganska givet…Jag skall kanske tillägga att mycket av reparationerna på golfen berodde på att jag bor mitt ute i skogen på en extremt guppig väg etc. Tex så var dämparna tvärslut efter 7000 mil. Undre motorskyddet bytte jag 4-5 ggr (á 1500:-) Jag har förhoppning om att imprezan tål betydligt mer!

            Bara några tankar och åsikter till dem som “tror” att imprezan är så f*rbannat dyr att äga å köra…

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.