Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1080
    volvosnubbe
    Deltagare

      Hej på er!
      Jag skulle vilja veta vad 7500mils service inne bär på en impreza gt -00 ???

      Vad för olja ska ja ha ?
      Vad är de ja ska kolla etc?

      vore bra o veta.. har 150mil kvar innan de ska göras.

      Tacksam för svar !

      #42312
      backfeed
      Deltagare

        Inget uttömmande svar, sorry, men det finns ett schema i serviceboken där du kan se vad som ska göras vid varje service.

        -= Impreza GT -99 =-

        #42310
        Manor
        Deltagare

          Det är en så kallad mellanservice.

          #42317
          Niklas
          Deltagare

            Angående olja så köp Motul 5W40 helsyntet om du kör “normalt”.

            #42314
            C.Barrow
            Deltagare

              Det är en mellanservice som någon sade. Olja, filter plus lite allmän översyn. Ligger på ungefär 1700:- hos fürstenhoff. Jag passade på att byta kamrem samtidigt som jag gjorde den servicen. Hade en wrx 01. Gick då på 5200 nånting. Spännrullen behövde inte bytas då.

              #42315
              volvosnubbe
              Deltagare

                Det är en mellanservice som någon sade. Olja, filter plus lite allmän översyn. Ligger på ungefär 1700:- hos fürstenhoff. Jag passade på att byta kamrem samtidigt som jag gjorde den servicen. Hade en wrx 01. Gick då på 5200 nånting. Spännrullen behövde inte bytas då.

                OKEJ!
                tackar för svaren!
                Vad är de som behöver “allmän översyn”? bromsar eller?
                har sett att de läcker runt ingående utgående lagret högrem fram till drivaxeln..

                När byter ja oljan i lådan o bakaxeln?

                Så ja ska ha 5w 40?

                Kamremen trode ja kosta cirkus 10lax o byta me stift o sånt..
                Vart ligger Füstenhoff?
                Finns de ngt rekomenderat ställe i Göteborg ?

                #42313
                backfeed
                Deltagare

                  Om du har serviceboken, kolla i den – det finns ett fint schema som säger vad som ska inspekteras/justeras/bytas för varje service. Tänkte lista det åt dig men ser att det är lite för många punkter för att jag ska orka skriva upp allt. 🙂

                  Kan ju scanna in schemat och lägga upp det här i tråden om du vill, torde väl inte bryta något copyright? 🙂

                  -= Impreza GT -99 =-

                  #42316
                  volvosnubbe
                  Deltagare

                    Om du har serviceboken, kolla i den – det finns ett fint schema som säger vad som ska inspekteras/justeras/bytas för varje service. Tänkte lista det åt dig men ser att det är lite för många punkter för att jag ska orka skriva upp allt. :)Kan ju scanna in schemat och lägga upp det här i tråden om du vill, torde väl inte bryta något copyright? :)-= Impreza GT -99 =-

                    kollade i den men de står inget va som ska göras 🙁
                    finns en sida för stämpel o på nästa sida en bil på karrsossen

                    #42311
                    Manor
                    Deltagare

                      kollade i den men de står inget va som ska göras :(finns en sida för stämpel o på nästa sida en bil på karrsossen

                      Informationen om vad som ingår i de olika servicearna finns att läsa på ett annat ställe i serviceboken…inte på de sidor där det ska stämplas.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.