› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › 8,2!!!!! tjoho!
- Detta ämne har 20 svar, 1,275 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av SubaruDaniel.
-
FörfattareInlägg
-
28 september, 2003 kl. 16:20 #7161SubaruDanielDeltagare
oj vad glad man kan bli !!, kommer från blackrace med ett tidkort på 8,2 sec och 136km/h sluthastighet!! 🙂 🙂 är grymt nöjd! hoppas alla andra som va där hade lika kul som jag 🙂 🙂
28 september, 2003 kl. 16:47 #84126NiklasDeltagareDet gick fort men jag hade aldrig vågat stå på varvstoppet vid startlinjen och kliva av gaspedalen…jösses!
Fast utan chansningar som det kommer man aldrig över mållinjen på under 10 sekunder… 😉
Grattis!
PS: Såg dina bulor i lacken…riktigt trist, hur går det med försäkringsbolaget och skadan?
28 september, 2003 kl. 17:03 #84114BlockenDeltagare>Det gick fort men jag hade aldrig vågat stå på varvstoppet
>vid startlinjen och kliva av gaspedalen…jösses!
>***
Det måste jag testa nån gång 😀 Kliva av kopplingen är värre, det sliter mer på grejerna 😉 😉
/Blocken
28 september, 2003 kl. 17:20 #84117SubaruDanielDeltagare=;-) det går fin fint =D.. bilen är importerad från Luxemburg och är hagelskadad av regn. har köpt den billigt och den ska spacklas/breddas/moddas och lackas om i svartmetallic till sommaren!
28 september, 2003 kl. 17:31 #84111StratDeltagareVad är gjort på bilen i rakt-fram-prestanda-väg?
28 september, 2003 kl. 17:36 #84118SubaruDanielDeltagare3tums system och fmic …
28 september, 2003 kl. 18:25 #84127NiklasDeltagareSVART frontmonterad Intercooler! 😮 😀 :7
Daniel: Ser riktigt rått ut men drar den inte till sig (mer) värme?
28 september, 2003 kl. 19:32 #84124zeaflowerDeltagareva detta nån form av dyslexi-tråd? här ska vi kliva av gaspedalen och efter det får vi hagelskador av regn…:P
fattar noll:o28 september, 2003 kl. 21:01 #84120SubaruDanielDeltagareHela bilen ska lackas om =D… och icn sitter inte orginal för jag har själv monterat den =).. den är därimot svart orginal=)….. av märket APS…
29 september, 2003 kl. 08:52 #84115DigitsDeltagare>SVART frontmonterad Intercooler! 😮 😀 :7
>
>Daniel: Ser riktigt rått ut men drar den inte till sig (mer)
>värme?Det borde val tvart om? Om luften ar varmare i intercoolern an utanfor borde en svart strala mer (savida den inte ar lackad svart sa att fargen agerar som isolering).
En termos t.ex ar silver for att strala mindre (pa insidan).. Silver absorberar mindre varme, men den stralar mindre ocksa. Svart daremot absorberar mer, men stralar ocksa mer, darfor borde en svart vara battre an en silver, om luften utanfor intercoolern ar kallare an luften inuti (och annars ar det ju ingen mening med att ha intercooler anda :))
Bara vad jag tror givetvis, nagon med svartkroppsstralningsekvationer och ’icke-svartkropsstralningsekvationer’ kan sakert komma underfund med om det ar ratt eller inte 🙂
29 september, 2003 kl. 08:57 #84128NiklasDeltagareOm svart är bättre än silver så borde väl fler använda sånna?
Daniel: Är din IC av svart metall eller är den lackad svart?
Sen vilken som är ser råast men samtidigt diskretast ut behöver vi inte diskutera! 😉
29 september, 2003 kl. 10:17 #84121Subaru_DanielDeltagare>Om svart är bättre än silver så borde väl fler använda
>sånna?
>
>Daniel: Är din IC av svart metall eller är den lackad
>svart?
>
>Sen vilken som är ser råast men samtidigt diskretast ut
>behöver vi inte diskutera! 😉ICn är svart metall. har bara pakat upp den från karton. kan ta lite bilder framifrån så ni andra får se hur det ser ut
29 september, 2003 kl. 10:53 #84129NiklasDeltagareDaniel: Vaddå? Du hade väl den på igår på Blackrace? Satt ju en svart IC i fronten…
29 september, 2003 kl. 10:57 #84110SecretAgentManDeltagare8,2 / 136 betyder att du har över 300 hk i den bilen…vilket jag är mer än lätt skeptisk till…tiden går säkerligen att greja med tokigt laddtryck på en standard td04:a – men slutfarten är ett problem.
Även om din bil är lite lättare så gör det inte sådan enorm skillnad.
Men ett tidkort är ett tidkort – även om det må visa snett.
/J
29 september, 2003 kl. 11:27 #84122Subaru_DanielDeltagare>Daniel: Vaddå? Du hade väl den på igår på Blackrace? Satt ju
>en svart IC i fronten…jodå. ja menade att ja inte modifierat icn.. utala mig fel. den är svart och den va monterad igår 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.