› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › 8×18″ på impreza GT
- Detta ämne har 19 svar, 1,448 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Subarumicke.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2007 kl. 19:04 #5664
Roudii
DeltagareHejsan!
planerar att köpa en impreza och då är Ultraleggera ett måste känner jag.
går 8×18″ på utan nån modifikation utav hjulhuset?
och är det nån som kan svara på va det sitter för fälgar samt däck på orginal. det borde ju typ vara 205/50-16 kanske? men vill veta så man kan räkna på vad man ska ha för däck.
hade tänkt mig 225/35 -18hoppas nån som kan svara på det.
det vore snällt om ni kan maila svaret till plastapusse@hotmail.com
annars får jag gå in o läsa här.tack på förhand.
Roudii19 januari, 2007 kl. 00:37 #74440tendency
DeltagareDet beror på ET. För lågt ET = skrapa skärmar. Jag kör 18×8″ och 225/35-däck på min GT99, med
ET53, och det fungerar utmärkt så länge man inte får för sig att svänga hårt med fullastad bil.Original är 16×7″ med ET52, och 205/50-däck.
19 januari, 2007 kl. 07:37 #74430SecretAgentMan
Deltagaredet fungerar utmärkt så länge man inte får för sig att svänga hårt med fullastad bil.
..eller om man gillar att skicka skea’, ta mera och sockra hårt* – då tar det i bak först, tar man ännu mer kommer det ta i fram.
Själv har jag testat det med både 215/35 och 225/35 och hög 50-offset, det tog i oavsett, och det är ruskigt ovärt om man har bilen till att svänga med.
/J
* Full attack i klubbens svänga-attack-aktiviteter. 😀19 januari, 2007 kl. 10:14 #74444Roudii
DeltagareOkej, det är ET 51 så då borde det gå alltså.
tack för svaren!19 januari, 2007 kl. 10:15 #74431SecretAgentMan
DeltagareNej, det kommer ta i om du gillar att köra med bilen.
/J
19 januari, 2007 kl. 12:00 #74442IMPREZA FOREVER
Deltagare7*18 (ET48) med 215/35-18 kör jag på och har inga som helst problem
Har till och med gummilisten kvar på skärmkanten.
19 januari, 2007 kl. 12:21 #74432SecretAgentMan
DeltagareDå svängs det inte i närheten av tillräckligt.
🙂
Sväng mer. 😀 Sura skämt åsido – problemet med 8″ bredd även med ett väl smalt däck a’ 215 bredd, är att det drar ut däcken, det bygger mer utåt, när skärmkanten närmar sig fälgen vid kraftig krängning så kommer det ta i.
Mycket beror på hur däcket ser ut, det skiljer rätt rejält mellan olika fabrikat, hur rund skuldran är, om det är någon skyddskant för fälgen, etc.🙂
Kan man välja så är 8″ mindre rätt på en GT. 🙂
/J
19 januari, 2007 kl. 12:50 #74445Roudii
Deltagaresaken är ju den att ultraleggera finns bara i 8″ breda. och det är ju dom jag vill ha. och dom är gjorda för subaru säger alla återförsäljare.
men det är bara vid fullt rattutslag som dom tar i?19 januari, 2007 kl. 12:52 #74438STIred
Deltagaresaken är ju den att ultraleggera finns bara i 8″ breda. och det är ju dom jag vill ha. och dom är gjorda för subaru säger alla återförsäljare.men det är bara vid fullt rattutslag som dom tar i?
Tror SAM menar nog att de kommer tar i om du kör lite hårdare när det svänger, dvs när bilen kränger 😉 och det lär de göra….
Eller om du skulle få för dig o sänka bilen eller nåt då tar det nog i ännu lättare
/r
[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
——————————————————————————————–19 januari, 2007 kl. 13:21 #74446Roudii
Deltagareokej.
men lite borde man ju kunna köra hårt i enstaka sväng.
men jag är inte ute efter nått banliknande körbehov.
men annars så går det väl att valsa skärmkanterna, och ta bort den där gummilisten ni snackar om. jag menar killen med 215däck klarar sig säger han. och 225 borde ju itne vara några problem. det e ju bara 0,5cm på var sida.
jag får hoppas det går iaf. först ska jag ju ha tag i subarun 🙂19 januari, 2007 kl. 13:46 #74434OzO
Deltagareokej. men lite borde man ju kunna köra hårt i enstaka sväng.
Antingen tar det i eller så gör det inte det… kanske i nån kurva, kanske i alla…
jag menar killen med 215däck klarar sig säger han. och 225 borde ju itne vara några problem.
215 var väl på 7″ och inte 8″? Och som sagts, skillnad på fabrikat.
det e ju bara 0,5cm på var sida.
Inte så bara i däckdimensionssammanhang… 😉
jag får hoppas det går iaf.
Du verkar redan ha bestämt dig att du skall prova Ultraleggera innan du postade oavsett svaren. 😀 Men men, prova på! Jag säger inte att det inte kommer fungera för dig, men råd finnes att läsas ovan. Man behöver inte följa dom om man inte vill.
/G ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
19 januari, 2007 kl. 13:49 #74439STIred
Deltagareden där gummilisten är inget bekymra sig om, mina ligger på nån bana nånstans om jag inte minns fel 😀
Och valsa skärmarna kan du ju alltid göra, tjänar lite på det, kanske precis tillräckligt
Edit: håller med OZO vill du jettegärna så är det bara testa 😉
/r
[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
——————————————————————————————–19 januari, 2007 kl. 15:21 #74447Roudii
Deltagarejo, det e klart jag vill testa.
är dom gjorda för subaru så är dom. blir det problem får man lösa det.
Men tack för alla svaren iaf.
man kan ju i värsta fall sälja dom, men då känns det lite dumt att köpa fälgar för 4000kr/stmen får hoppas det funkar.
19 januari, 2007 kl. 15:21 #74441tendency
DeltagareSecretAgentMan
tendencydet fungerar utmärkt så länge man inte får för sig att svänga hårt med fullastad bil...eller om man gillar att skicka skea’, ta mera och sockra hårt* – då tar det i bak först, tar man ännu mer kommer det ta i fram.Själv har jag testat det med både 215/35 och 225/35 och hög 50-offset, det tog i oavsett, och det är ruskigt ovärt om man har bilen till att svänga med.
/J* Full attack i klubbens svänga-attack-aktiviteter. 😀
Jag svänger mesigt. 🙂Men visst rekommenderar jag mindre & smalare fälgar om man vill ut och svänga på
konbana eller kör väldigt inspirerat (full attack) i gatukorsningarna i stan! Men så kan
man också uppdatera bilen med lite stabilare krängare om man vill kunna svänga lite
tuffare med stora fälgar./J – funderar faktiskt på lite mindre fälgar framåt vår/sommar
19 januari, 2007 kl. 16:10 #74436Blocken
Deltagareär dom gjorda för subaru så är dom.
Men… är dom gjorda för GT? För visst finns det flera olika Imprezor? STi ’03-07 har betydligt bättre plats i hjulhusen än GT tex.
/Black
…………………..
Thai-Perr -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.