- Detta ämne har 26 svar, 7,368 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av _Zander.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2013 kl. 21:08 #30952_ZanderDeltagare
Tjena!:D:D:D:D
Okej då va det dags för mitt första (!) lilla projektd—0.o—b. Har tidigare varit en honda ägare , en mysig type r, men nu har jag istället valt en lite subba:cool: . Bilen är en GT-00 som gått 9xxx i skrivande stund, men så vitt jag vet är den rostfri! det var något jag tyckte var väldigt viktigt:)
Bilen är mappad av JRM och ska ha 290-310hk. 3″ från turbon med race-cat! HKS-filter men inte så mycket meraSom ni ser är imprezan i skrivande stund ett j*vla rymdskepp!:( Men det är precis det jag ska ändra på! mitt mål med projektet är att givetvis få en snygg clean bil och lära mig saker på vägen!Givetvis att skaffa nya vänner:)
Ni är välkomna att framföra eran kritik, men var snälla:rolleyes:
Vi börjar väll med att göra en lista:cool:
SKA GÖRAS!
Orginalfront[/]
Strålkastare[]
Dimljus/kåpor[]
Annan vinge[]
Fälgar[]
takvinge[]
Baklysen[]
Annan ljubygge-.-[]
Smådetaljer[/]drömma-sig-bort listan
Mera effekt[]
Coils[]
FMIC[]
Bur[]
bredda[]
Stance?
takräcken?
Behövs göras lite..
Men rätt fint motorrum!
Baken, mjee inte så najsJag hoppas ni kommer följa min projekt och även kunna hjälpa mig på väged—0.o—b
_Zander
26 augusti, 2013 kl. 21:24 #260090_ZanderDeltagareBörjade göra lite grejer här om dagen så slänger upp lite bilder osv:)
Var hemma hos polaren idag och gjorde några mindre ingrepp.
Dels bytte jag till orginalskylten för jag tyckte den gjorde så fronten såg lite mindre brutal ut!d—0.o—bSen märkte jag även att laddtrycksmätaren och oljetempmätaren levde sina egna liv:confused: De ville icke lysa när jag ville! slutade helt enkelt med att vi åkte till biltema(haha) och köpte två nya mätare, drog ny ström och så var det ingreppet klart:cool:
En liten sak till jag märkte var att jag inte hade någon reggplåtsbelysning :confused: Men det löste vi enkelt med en LED slinga (också från biltema) och det blev bättre än vad jag trott! syns bara för det vältränade ögatd—0.o—b
Med orginalplåten påd—0.o—b
grönt blev det! Valde den färgen för att fortsätta med bilens temad—0.o—b Som ni ser lyser även strålkastarna grönt,för det sitter ett xenon kit på. alltså ett blåare sken+ gul toningsfilm=grönt…
och där har vi LED slingan! min mobil suger ska försöka använda en riktig kamera i framtidend—0.o—b
Slänger med en Bonusbild på fronten jag hämtade i helgend—0.o—b Tack till nossnoJ här på forumet!
_Zander
27 augusti, 2013 kl. 20:04 #260085nartoDeltagareBlir kul, ska följas! =)
27 augusti, 2013 kl. 20:24 #260081adam.b.wDeltagareFör sin egen och bilens skull ingen stance du ska ju kunna köra och ha roligt med bilen 🙂
Annars är du inne på rätt spår:) hör mes folk på klubben ang delar här ploppar de du letar efter upp lite då och då:) lyckatill27 augusti, 2013 kl. 20:34 #260091_ZanderDeltagareFör sin egen och bilens skull ingen stance du ska ju kunna köra och ha roligt med bilen 🙂
Annars är du inne på rätt spår:) hör mes folk på klubben ang delar här ploppar de du letar efter upp lite då och då:) lyckatillstance va bara en tanke som ploppade upp^^ men tkr redan den e låg å tar i ibland! så det skippar jag nog;)
jag är glad att det finns ett bra köp och sälj! redan hjälpt mig lited—0.o—b27 augusti, 2013 kl. 20:35 #260092_ZanderDeltagareBlir kul, ska följas! =)
kalasbra! kom gärna med feedback om du kommer på något;)
27 augusti, 2013 kl. 20:35 #260077Christian SDeltagareom du är ute efter original baklampor så har jag liggandes, dra iväg ett pm om du är intresserad.
27 augusti, 2013 kl. 20:41 #260093_ZanderDeltagarejaha det var dags att köpa lite nytt! man har en begränsad ekonomi:( Men var tvungen att köpa nya lysen! dels för jag inte gillar dom gamla och för att ett glas va spräckt..tror inte bes hade gillat det:rolleyes:
där har vi lyktorna! valde med svart bakgrund för jag personligen tycker det lyfter bilen mera!
eftersom de gamla inte passar på nya fronten blev det dessa också! BLACK! d—0.o—b
Dock var det beställningsvara så får väll vänta några år på att få hem dem:( Fast då har jag en morot till att göra klart frontend—0.o—b
Vad tror ni om att ha kolfiber “splitters” ( de som sitter på fronten nu) på orginalfronten?`overkill eller bara ballt?;)
_Zander
28 augusti, 2013 kl. 04:53 #260086BeaverDeltagarehelvete vilken ricer! bra att det finns folk som tar hand om sånthära! 😉
när du ändå är i farten så hade ju en 22b front vart najs!28 augusti, 2013 kl. 07:11 #260080GystompaDeltagarevart bor du _zander? vet den där kärran vart i Sandviken krokarna 2 ggr 🙂
28 augusti, 2013 kl. 08:10 #260094_ZanderDeltagarehelvete vilken ricer! bra att det finns folk som tar hand om sånthära! 😉
när du ändå är i farten så hade ju en 22b front vart najs!Jaah du…man kan inte riktigt skryta om sin bil nu xD drar en j*vla massa konstiga blickar dock:cool:
28 augusti, 2013 kl. 08:12 #260078Christian SDeltagareBtw låter det otroligt att den skulle ha 300 hästar med bara ett filter och annat avgassystem. Då måste det va nåt allvarligt fel på min bil isfl.
antaglige sitter det “steg 1″ på den dvs 3” hela vägen, soppapump, tändstift, luftfilter samt mappning då hamnar man väll på ca 280Hk, JRM är ju kända för att ha glädje siffror;)
vart bor du _zander? vet den där kärran vart i Sandviken krokarna 2 ggr 🙂
i den här tråden har han skrivit att han är ifrån Kalmar http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94750
hade varit så mycket lättare och bättre om alla hade fyllt i var dom bor.
28 augusti, 2013 kl. 08:14 #260095_ZanderDeltagareGrattis till en öh.. Bil med potential 😉
Släng kjolar, speglar, splitters, lexuslampor åt helvete. Front har du ju redan fixat, köp sti baklampor, P1-läpp, dimljuskåpor och kör wingless för att spara cash. Köp plastbreddare och breda fälgar och kör så det ryker 🙂 det mesta finns billigt på ebay UK.
Btw låter det otroligt att den skulle ha 300 hästar med bara ett filter och annat avgassystem. Då måste det va nåt allvarligt fel på min bil isfl.
wingless är en sak jag är sjukt sugen på ! just nu är jag arbetslös så har en väldigt begränsad budjet^^ men de sakerna du skrev, de flesta kommer!d—0.o—b
Mappad av JRM Racing ECU Tek 3, är vad tidigare ägare har skrivit x) och JRM säger 290hk, men det är ju bara uppskattad! den sköt på bra till 0-100 iaf! å även bra efter det:) men nån gång ska jag ha ett papper på effekten!d—0.o—b
28 augusti, 2013 kl. 20:57 #260096_ZanderDeltagarejaah nu blev det ett stopp på vägen… lådan rasade nyss …suck så nu har man problem, hitta en ny och sen hitta en verkstad som kan göra det…:(
28 augusti, 2013 kl. 21:44 #260079Christian SDeltagarebyta låda gör du lätt själv ihop med en kompis.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.