Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35129
    Geordson
    Deltagare

      Hej Allihop.
      Nu är det så att min abs lampa har börjat lysa och funderar på om man kan få ut felkoder på något sätt på denna modell. Jag har läst på mycket andra forum att vissa modeller har en abs kontakt med två jordkablar under ratten så att man själv kan göra en diagnos. Jag har letat efter en sådan kontakt på min bil men kan tyvärr inte hitta någon, och under pasagerarstolen på min bil så finns det en abs styrbox med en lampa i, men jag vet inte riktigt vad den lampan är till för. Skulle behöva lite hjälp med de här.

      Tack på förhand. Mvh Marcus.

      #285281
      Fladric
      Deltagare

        Hej!

        Vill minnas att det ska gå att läsa ut koder från den lilla boxen under stolen… Finns en youtubevideo om det tror jag! 🙂 minns inte så mycket mer än det tyvärr… Har även sett en lista med felkoderna men kommer inte ihåg vart! Bli medlem på RS Liberty Club’s forum, där kan det stå 🙂

        #285285
        Geordson
        Deltagare

          Hej Fladric.
          Jag kollade på den videon på youtube och de va nog den sämsta video jag sett:). Han filmade en blinkande lampa men han sa ju inget på hela videon så jag fatta ingenting av de. Listan på felkoder har jag så de ända jag behöver veta är hur man får lampan att börja blinka. RS Liberty club kan ju faktiskt vara en väg att gå. Tack för hjälpen.

          #285286
          Geordson
          Deltagare

            Abs lampan under passagerarstolen blinkar sju gånger i jämn följd. Nån som vet vad det betyder?

            #285282
            Fladric
            Deltagare

              Haha ja just det, den videon var helt värdelös… Kom ihåg det nu 😀

              Hittade du inte listan med koder? 🙂

              #285287
              Geordson
              Deltagare

                Koderna som jag har är nog till abs lampan på instrumentbrädan som ska blinka. Jag har inga koder till lampan under stolen.

                #285288
                Geordson
                Deltagare

                  Nu är problemet nog löst. Jag fick tag i dom riktiga koderna som jag behövde på RS Liberty club.
                  Sju blinkningar i jämn följd betyder att höger abs givare bak är trasig. Jag försökte lägga in en bild på koderna här men de gick inge bra så om det är någon som behöver koderna så kan jag skicka dom.

                  #285283
                  Fladric
                  Deltagare

                    Nu är problemet nog löst. Jag fick tag i dom riktiga koderna som jag behövde på RS Liberty club.
                    Sju blinkningar i jämn följd betyder att höger abs givare bak är trasig. Jag försökte lägga in en bild på koderna här men de gick inge bra så om det är någon som behöver koderna så kan jag skicka dom.

                    Vad bra! Det var det jag misstänkte 🙂 Skönt att du hittade dem! Har skickat ett PM till dig med min mail, skicka bilden till mig så kan jag lägga upp bilden och posta den här, alltid hjälper det nån.

                    #285284
                    Fladric
                    Deltagare

                      Där är bilden så kanske nån annan kan ha nytta av detta också 🙂

                      #285289
                      Geordson
                      Deltagare

                        Tack så mycket för hjälpen Fredrik:)

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.