SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning ABS givare GT-99 passar inte…!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Jag beställde en begagnad ABS givare till min Impreza GT-99 från bildelsdatabasen men när mekanikern skulle montera den i går så passade den inte.

Den var alldeles för lång. Den var 41mm lång medans den som satt där endast var 21mm lång.

Någon som vet om de bytat givare mitt i årsmodellen eller vad som kan vara fel? Jag var noga med att beställa en som hade suttit på en bil med samma årsmodell.

rickey
      Deltagare

Hittade information på en sida att de hade bytt modell på den kännaren och att längden var annorlunda på årsmodell 98/99.

Typiskt att man fick fel då…

rickey
        Deltagare

Nu har jag pratat med Kennets Bil i Ängelholm och de kunde eller ville inte få fram vilken abs givare som skulle sitta på min bil.

Den som satt på min bil som är GT-99 är något längre och har sladden på baksidan utgående åt sidan.

Den jag beställde till min GT-99 visade sig vara något kortare och så går anslutningssladden ut rakt bakåt på givaren.

Jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde kolla hur sladden går ut från abs givaren som sitter på en GT-98 och en GT-00. Det skulle kunna ge mig en aning om vilken givare det sitter på min bil.

Stort tack på förhand från Rickey vars bil hänger och väntar i lyften hos mekanikern… *snyft*

rickey
          Deltagare

Elakingar… Ingen som kunde hjälpa mig!

Men jag lyckades få tag på en givare som passade perfekt och man kan se skillnad på dem ganska lätt!

GT-99 äldre givare: Sladden går ut rakt bakåt från givaren.

GT-99 nyare givare: Sladden går ut från sidan på givaren.

Så i mitt fall hittade jag en givare från en GT-00:a som passade perfekt!

:+

Nyman
            Deltagare

en fråga som rör samma ämne..

Vart någon stans sitter denna givare?

-= enough is enough =-

SecretAgentMan
              Deltagare

I hjulhubben, bultad med en bult, det sitter en plastaktig kabel på den som bär iväg upp mot innerskärmen. 🙂

Fram är den kabeln bultad i fjäderbenet med vill jag minnas.

/J

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.