› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › ABS Problem
- Detta ämne har 17 svar, 1,310 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av
rickey.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2005 kl. 13:51 #5420
CamaroZ28
DeltagareHar problem med att ABS:n går in i tid och otid.
Den arbetar även när man gör mjuka inbromsningar.
Ibland lyser även ABS lampan och som sig bör så är man utan ABS när den lyser… men då kan det räcka med att man har stängt av bilen en liten stund så slocknar den.Är det nån som har haft nått liknande problem?
Eller är det nån som har en bra teori om vad felet kan vara?//Fredrik
19 april, 2005 kl. 13:56 #72665down_the_drain
DeltagareRengjort sensorn? För det sitter väl nån typ av sådan på våra bilar oxå va?
/P
20 april, 2005 kl. 20:38 #72664ExOrdis
DeltagareInget problem med kärvande/anliggande bromsar på något hjul?
Det kan ge problem med överhettade och snabblåsande hjul.
Givar eller kontaktproblem är vanligast då varningslampan tänds.21 april, 2005 kl. 07:13 #72666CamaroZ28
DeltagareNä inga anliggande bromsar… allt ser rent och fint ut… men jag ska ta och kolla upp kontaktstyckena till ABS:n
//Fredrik
29 maj, 2007 kl. 13:13 #72671rickey
DeltagareHur gick det här?
Jag har exakt samma problem.
29 maj, 2007 kl. 17:48 #72677Oblivion
DeltagareE nog så att en / flera av era ABS Givare har gått sönder. Sitter juh en på varje hjul.
Brorsan råkade ut för samma sak o ringde subaru o kollade vad dom skulle ha för en ny…. 2800 tror jag det var.. Styck… 🙁
Efter lite om o men så fick han tag i en för 500:-! Så kolla skroten om ni behöver ”nya”
En trasig givare känner man igen på att den lilla spetsen e borta.I
I—–I I—–I
Hel: I I Trasig: I ISitter på jobbet så kan tyvärr inte fixa några riktiga bilder
Kan juh oxå vara så att en kabel helt enkelt gått av / kommit i kläm någonstans 🙂
– Stefan
29 maj, 2007 kl. 18:23 #72672rickey
DeltagareUnderligt för det fungerar ju ibland… Eller det gör det kanske?
29 maj, 2007 kl. 20:01 #72668Nyman
DeltagareJag har exakt samma problem, men då jag upplever den farlig när den ”fungerar” och då är överkänslkig eller vad man ska kalla det, och bara ibland är urkopplad så drog jag ur ABS säkringen tills vidare.. Medans jag kollar runt vad de är för fel.. så om ni här kommer fram till exakt vad det är så säg till! 🙂
Men ett tips är alla fall att dra ur säkringen tills vidare..
-= enough is enough =-
30 maj, 2007 kl. 08:49 #72678Oblivion
DeltagareKan juh vara så att det är glapp i en av abs givarna oxå. I vilket fall som helst så borde du byta ut den 🙂
500 pix för en beg e inte så farligt.
Min ”bild” blev juh inte direkt som den skulle vara.. morr30 maj, 2007 kl. 19:18 #72669Nyman
DeltagareJa, din bild föärstod jag inte så mycket utav…
Pratade med landrins bil och de sa att de förmodligen var en givare..
Men de gäller ju att veta vilken utav dem etc..-= enough is enough =-
30 maj, 2007 kl. 20:36 #72679Oblivion
DeltagarePrecis. Skall som sagt se om jag kan fixa bilder. Men är en liten ”plupp” på dom som är hela. Det man får göra är att skruva av dom en efter en o kolla vilken som är trasig. Tar lång tid men tror inte det finns något annat sätt att kolla d ;(
Min kamera har lagt av så kan tyvärr inte fixa några bilder.. Sökte på google men hittade inget =(
1 juni, 2007 kl. 18:20 #72673rickey
DeltagareVar sitter denna kännaren, om jag hissar upp bilen, behöver jag skruva av däcken?
1 juni, 2007 kl. 21:42 #72680Oblivion
DeltagareOm du inte har lyft så måste däcken av 🙁
Sitter 10 cm under oket fram iaf..Bak har jag ingen aning
Min satt fast lite väl hårt för mitt tycke.. Så 5-56 o lite tålamod rekommenderas 😉
– Stefan
5 juli, 2007 kl. 09:21 #72667camino cielo
DeltagareOm det inte ar fel pa en givare sa skaffa battre dack, da kan du bromsa hardare innan ABS’en satter in. Eller ta bort sakringen, det ar en del som gor pa bankorning. Jag har oxo markt att pa bankorning sa satter ABS’en in pa nagon gang pa forsta varvet innan bromsar och dack blivit varma och ibland undrar jag inte om det inte sitter en AI chip i ABS’en.
5 juli, 2007 kl. 09:50 #72674rickey
DeltagareOm du inte har lyft så måste däcken av :(Sitter 10 cm under oket fram iaf..Bak har jag ingen aningMin satt fast lite väl hårt för mitt tycke.. Så 5-56 o lite tålamod rekommenderas ;)- Stefan
Kanske kan vara det som är spoöet på min då. Dock går absen in när man mjukbromsar precis innan bilen stannar varje gång såvida inte abs lampan lyser och det är urkopplat… Det är lite slumpvis varje gång man tar bilen?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.