Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #701
    theseal
    Deltagare

      Tjo.

      Min första post här.

      Funderar på att skaffa mig en bruksis till frugan som har vett i att inte gå sönder (så jag kan lägga allt skruvande på racerbilen ist). Efter som frugan vägrar att åka tråkiga bilar så får det ju bli nåt som funkar och är kul att köra till en rimlig peng. Impreza GT tänkte jag då. Har en impreza GT -99 som har gått 11 000mil på lut.
      Vi har idag inga kids eller plan på att skaffa men jag kommer att få frågan ifrån frugan när hon ser bilen. Går airbagen på passagerarsidan koppla ur? är det standard på bilen?

      #39903
      OzO
      Deltagare

        Japp, det är standard på en GT (99-00, säkert för äldre också?). Denna tråd kanske hjälper: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=1234&mesg_id=1234&listing_type=search

        ….finns säkert nån som sitter på en verkstadsmanual också.

        _______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

        #39904
        theseal
        Deltagare

          smeeeude…

          Tack för snabbt svar. Har inte blivit vän med sökfunktionen på denna sidan ännu. (fast sökfunktionen suger rätt hårt på dom flesta såna här forum)

          låter lösbart mao..

          Skall man förutom att sätta motstånd i serie i airbagslinganm skall man jorda passagerarairbagens sladdar list snyggt eller? Hade ju varit bra om det var en reversibel process. Sitter det fördjävligt till eller?

          #39906
          Niklas
          Deltagare

            Kör med barnstolen bak och frugan bak. Det gör vi och det är klart bäst om det skall akutammas när ni är ute och kör. Fast det är klart, inte så smidigt när hon är själv i bilen med ungen men det får man ta då. Blir lite skrik och gnäll titt som tätt, men det hade det nog blivit även om tjejen suttit sidan om ungen.

            #39905
            theseal
            Deltagare

              Nu är det tänkt att detta skall vara frugans bruksis, jag är straffkommenderad till en V70N D5 med extra mjukt chassie och 15″ hjul med inbyggd obalans på plåtfälg, då jag lider av svårartad elefantias högerfotis. Är säljare och beroende av mitt körkort, skall därför köra RIKTIGT trista bilar.

              Vi har idag inga ungar, men jag vet att frågan kommer upp.

              Tack för snabba svar.

              #39907
              Niklas
              Deltagare

                Sen är ju frågan om ni vill ha barnstol där en airbag är URKOPPLAD och inte BORTPLOCKAD. Laddningen ligger ju fortfarande kvar där även om man har kopplat bort kudden. När vi är ute och kör så tycker jag att det är säkrare att ha Max i baksätet. Han sitter mer skyddad där än i framsätet.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.