Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    subaruandreas
    Deltagare

Tjena!

Var på väg hem ifrån jobbet ida vid 16 tiden. Körde lagligt o så men så upptäckte ja efter vägen att det satt en radarkamera fastmonterad vid en stolpe en bit bort.. Innan ja hann o tänka så rusade en snut ut i vägen o vinkade in mej. Dom babbla på om typ, är det här en “rallybil”?, e den trimmad? En sak som ja blev väldigt förvånad över var att dom inte anmärkte eller klagade på mitt avgassystem. Det som sitter på nu är ett Blitz Nur Spec R som en viss SAM monterat dit åt mej=)

Men men, till saken. Det ja fick anmärkning på va att det inte fanns någon regplåt fram. Det vill man ju inte ha nu när FET IC:n sitter där..!
      Och sen till sist:
      VINGEN!! Dom påstod att den är förbjuden att ha på där bak pga att den är för hög. Enligt deras papper så står det att “bakspoilers får endast vara 30mm över karossen”. Och då sa ja till han att originalvingen är bra högre än 30mm. Men då sa han att det inte kunde stämma, att det va nåt extrautrustat på bilen isåfall.. Enligt han så kommer inte bilen gå igenom besiktningen nu den 31:a mars när den ska in för första gången.=(
      Vingen som sitter där bak nu är en “STi Version 5 Replika” Nån annan som varit med om detta?? Snälla hjälp! E det olagligt med denna vinge? Måste ja ta bort vingen nu då eller? Eller finns det någonstans där det står lite info om att man kan få ha den på bakluckan?

Vore tacksam för svar!
      Mvh Andreas

FELbil
      Deltagare

Du är inte den första att ha problem med Pålisen pga vingar…

Din vinge tror jag tyvärr inte godkänd.

Originalvingen samt Prodrivevingen är typade för din bilmodell, fastän de är högre än 30mm.

Att åka utan främre skylt kostar väl nästan gratis, 200:- har jag för mig.
        En spottstyver för stylingputtar 😀

Med vänlig hälsning
        Mikael R

Mange
        Deltagare

Någonstans ska det ligga en länk till en pdf fil där vägverket förklarar vilka vingar som är lagliga.

Kan nästan helt säkert säga att din är med på det dokumentet

/Mange

SpeedyGT
          Deltagare

Hittar du inte PDF-filen så har jag den utskriven (ligger i handsfacket).
            Kan isf scanna in den imorgon och maila.

SubaruRobban
            Deltagare

>Tjena!
              >
              >Var på väg hem ifrån jobbet ida vid 16 tiden. Körde lagligt o så men
              >så upptäckte ja efter vägen att det satt en radarkamera fastmonterad
              >vid en stolpe en bit bort.. Innan ja hann o tänka så rusade en snut ut
              >i vägen o vinkade in mej. Dom babbla på om typ, är det här en
              >”rallybil”?, e den trimmad? En sak som ja blev väldigt förvånad över
              >var att dom inte anmärkte eller klagade på mitt avgassystem. Det som
              >sitter på nu är ett Blitz Nur Spec R som en viss SAM monterat dit åt
              >mej=)
              >
              >Men men, till saken. Det ja fick anmärkning på va att det inte fanns
              >någon regplåt fram. Det vill man ju inte ha nu när FET IC:n sitter
              >där..!
              >Och sen till sist:
              >VINGEN!! Dom påstod att den är förbjuden att ha på där bak pga att den
              >är för hög. Enligt deras papper så står det att “bakspoilers får
              >endast vara 30mm över karossen”. Och då sa ja till han att
              >originalvingen är bra högre än 30mm. Men då sa han att det inte kunde
              >stämma, att det va nåt extrautrustat på bilen isåfall.. Enligt han så
              >kommer inte bilen gå igenom besiktningen nu den 31:a mars när den ska
              >in för första gången.=(
              >Vingen som sitter där bak nu är en “STi Version 5 Replika” Nån annan
              >som varit med om detta?? Snälla hjälp! E det olagligt med denna vinge?
              >Måste ja ta bort vingen nu då eller? Eller finns det någonstans där
              >det står lite info om att man kan få ha den på bakluckan?
              >
              >Vore tacksam för svar!
              >Mvh Andreas

Jag har en STi 5 vinge o besiktiga min bil förra månaden, UTAN några som
              helst annmärkningar, så det vore väldigt konstigt ifall din bil inte
              gick genom beiktning / Robban

Snart_subba
              Deltagare

http://w1.457.telia.com/~u45710847/temp/vv.pdf

Varsegod! 😉

Har också den liggande i handsfacket om snuten skulle jiddra!

MVH
                Micke

———————————–
                Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
                Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
                ———————————–

Allan
                Deltagare

Gott att en del har nytta av dokumentet 🙂

Appropå fortkörning så har jag åtal att vänta. Blev stoppad av en efterföljande bajsplockare (se hundförare). Körde i 160 blås på 90-väg kl 4 på natten, men blev nerskrivet till 120km/h.

Erkännde först men nekade sen…hoppas man klarar sig i rätten.

/Allan

I’m a cop and you will respect my authoritah!

subaruandreas
                  Deltagare

Det får man tacka för!! =)

Skönt o veta att man kan visa upp nåt inför “blåbärena” sen..

Mvh Andreas

Snart_subba
                    Deltagare

>Det får man tacka för!! =)
                      >
                      >Skönt o veta att man kan visa upp nåt inför “blåbärena” sen..
                      >
                      >Mvh Andreas

Får man fråga VART du vart stoppad??

Micke

———————————–
                      Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
                      Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
                      ———————————–

thehook
                      Deltagare

>
                        >Appropå fortkörning så har jag åtal att vänta. Blev stoppad av en
                        >efterföljande bajsplockare (se hundförare). Körde i 160 blås på 90-väg
                        >kl 4 på natten, men blev nerskrivet till 120km/h.
                        >

Klockan 4 på natten?! Har inte snutarna något bättre för sig, typ stoppa knarksmugglare, våldtäktsmän och andra “krimminella”? x( man undrar vad man betalar skatt för…

mvh / Martin

Imp
                        Deltagare

Enligt vad jag hört så är alla vingar utom Orginal och Prodrive vingen olagliga pga att alla bilar typas idag. Dock så brukar dom flästa besiktnings ställen ta detta med vingar med en klackspark så länge vingen inte är för extrem. Detta är bara vad jag hört dock.

honkster
                          Deltagare

>Gott att en del har nytta av dokumentet 🙂
                            >
                            >Appropå fortkörning så har jag åtal att vänta. Blev stoppad av en
                            >efterföljande bajsplockare (se hundförare). Körde i 160 blås på 90-väg
                            >kl 4 på natten, men blev nerskrivet till 120km/h.
                            >
                            >Erkännde först men nekade sen…hoppas man klarar sig i rätten.
                            >
                            >/Allan
                            >
                            >–
                            >I’m a cop and you will respect my authoritah!

/ Har du ställt på bilen nu Allan?? 😉

————————————–
                            -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

Allan
                            Deltagare

LAST EDITED ON Mar-05-03 AT 11:11AM (GMT)
                              >
                              >/ Har du ställt på bilen nu Allan?? 😉
                              >
                              >————————————–
                              >-HonKster- Blå My99 Kombi@Åre
                              >
                              >http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

Nej då hade jag aldrig åkt dit och det sa jag till polisen oxo, han blev rätt putt! Nej jag lånade polarens vråltrimmade Rover 620. Om 1-2 veckor smäller det..då skall horan piskas! =)

I’m a cop and you will respect my authoritah!

Niklas
                              Deltagare

>Enligt vad jag hört så är alla vingar utom Orginal och Prodrive vingen
                                >olagliga pga att alla bilar typas idag. Dock så brukar dom flästa
                                >besiktnings ställen ta detta med vingar med en klackspark så länge
                                >vingen inte är för extrem. Detta är bara vad jag hört dock.

Orginal, Prodrive och STI5/6 vingarna skall väl vara lagliga. Dvs 22B-vingen är inte laglig. Dock är 22B-vingen väldigt lik den i pappret som föreställer Prodrive förutom P1 märket på sidan.

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                                Regionsansvarig: Göteborg

Kvarnis
                                Deltagare

När jag besiktade min bil för en vecka sedan så var en B.I(besiktnings ingenjör) där.
                                  och han var lätt grinig på min 22B vinge.., men han beslutade sig för att tillslut inte underkänna vingen, då han tyckte den var okej ut trafik säkerhets synpunkt.

Dom som besiktade bilen reagerade inte på den i huvudtaget, men B.I såg det direkt.

Han tittade inte under huven som tur va ….kunde blivit en lång lista då ;):D

/Kvarnis

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.