Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #228284
    adam.b.w
    Deltagare

      Okej gött men ta min mail sp kan vi diskutera pris och lite mer allmänt.
      adam.b.w@hotmail.se
      just de vad skulle de gå på att mappa den? någon som vet någon bra firma eller snubbe som ksn göra deta? vet att alla rekomenderar jrm men dom finns ju inte prisis runt hörnet

      #228285
      adam.b.w
      Deltagare

        Okej gött men ta min mail sp kan vi diskutera pris och lite mer allmänt.
        adam.b.w@hotmail.se
        just de vad skulle de gå på att mappa den? någon som vet någon bra firma eller snubbe som ksn göra deta? vet att alla rekomenderar jrm men dom finns ju inte prisis runt hörnet

        http://shop.j-spec.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=1307&artnr=ECE-FK01T601&visa=1-21&Sort=Beskr&Visn=Std

        Den får de bli om ni inte rekomenderar något annat
        😀

        #228268
        Manor
        Deltagare

          http://shop.j-spec.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=1307&artnr=ECE-FK01T601&visa=1-21&Sort=Beskr&Visn=Std

          Den får de bli om ni inte rekomenderar något annat
          😀

          En sinterlamell blir lätt jobbigt…även om det står att denna inte ska vara det.

          #228286
          adam.b.w
          Deltagare

            En sinterlamell blir lätt jobbigt…även om det står att denna inte ska vara det.

            okej finns de någon annan du kan rekommendera ?
            för jag vill ha någont som håller ett tag 😎
            även om jag kommer köra lugnt så vet man ju alldrig när man plötsligt gasar på =)

            #228269
            Manor
            Deltagare

              okej finns de någon annan du kan rekommendera ?
              för jag vill ha någont som håller ett tag 😎
              även om jag kommer köra lugnt så vet man ju alldrig när man plötsligt gasar på =)

              Tyvärr inte, men det finns väl andra av samma märke som inte är av sintermodell.

              #228287
              adam.b.w
              Deltagare

                jag spekulerar bara =) de får ju såklart bli de som den kunnigaste rekommenderar

                VIktigt NÅgon som har en kylare till salu?

                #228288
                adam.b.w
                Deltagare

                  jag spekulerar bara =) de får ju såklart bli de som den kunnigaste rekommenderar

                  VIktigt NÅgon som har en kylare till salu?

                  De är löst men fortfarande hjälp med koplingsbyte mot en bra betalning sökes 🙂

                  #228277
                  subaruclub.bana
                  Deltagare

                    De är löst men fortfarande hjälp med koplingsbyte mot en bra betalning sökes 🙂

                    Skickar ett mail till dig nu.

                    Mvh Stefan

                    #228289
                    adam.b.w
                    Deltagare

                      På vilket sätt kommer bilen gå för snålt om man har frontmoterad ic ? får inte ihop de är de fler som har erfarenhet av detta?

                      jag får verkligen inte ihop att den skulle gå försnålt pga detta
                      men jag kanske är ute och sycklar?

                      någon som skulle kunna vara vänlig att förklara hur du ni tänker och menar?

                      MVH adam

                      OBS jag har köpt bilen för 53.000

                      #228290
                      adam.b.w
                      Deltagare

                        På vilket sätt kommer bilen gå för snålt om man har frontmoterad ic ? får inte ihop de är de fler som har erfarenhet av detta?

                        jag får verkligen inte ihop att den skulle gå försnålt pga detta
                        men jag kanske är ute och sycklar?

                        någon som skulle kunna vara vänlig att förklara hur du ni tänker och menar?

                        MVH adam

                        OBS jag har köpt bilen för 53.000

                        otroligt nöjd =) känner att jag gjorde ett fynd

                        #228292
                        TypeR
                        Deltagare

                          most mappers worth there salt or engine builders will tell you that the standard tmi is good for around 300-320 ish bhp on a standard turbo, sadly most boy racers that buy a scooby immediatly rip it out and fit a fmi because it looks cool, this though will only make the turbo spool up slower and in some cases decrease the bhp, a fmi is a good thing to have if you are running above 320-340+ bhp of course you will have changed the turbo,inj,fuel pump,fitted fuel lab etc etc at the same time 🙂

                          tbh it depends what you are going to do with your new scooby and the money you plan on spending 🙂

                          if it hasnt been mapped after the fmi has been fitted then that needs to be done asap

                        Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.