Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26581
    adam.b.w
    Deltagare

      Hej jag ska åka och kika på denna bilden i lärken nedan.
      verkar de vara en vettig bil? till vardags om man inte är rädd för att den slukar lite extra soppa ?
      så många åsikter som möjligt är jag otroligt tacksam för

      MVH Adam

      http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_Impreza_GT_34621803.htm?ca=15&w=1

      #228273
      Gilarski
      Deltagare

        Verkar la shysst 😉

        Kolla undertill och framförallt vid bakskärmarna efter rost.

        Kolla ordentlig på servicehistoriken, oljebyten max var 1000’e mil enligt mig i vart fall 🙂

        #228278
        adam.b.w
        Deltagare

          Verkar la shysst 😉

          Kolla undertill och framförallt vid bakskärmarna efter rost.

          Kolla ordentlig på servicehistoriken, oljebyten max var 1000’e mil enligt mig i vart fall 🙂

          de holler jag med dig om 😉

          #228270
          Kvarnis
          Deltagare

            Front mattade ic och omappad är NO NO i min värd.

            Bilen kommer gå för snållt, och risken ras är överhängande

            #228279
            adam.b.w
            Deltagare

              Okej kan vara bra att tänka på är just dessa saker jag är orolig för 🙁
              men ska fortfarande kika på den.
              kan jag göra något änkeöt för att den inte ska behöva gå för snålt?

              #228275
              TomK
              Deltagare

                Okej kan vara bra att tänka på är just dessa saker jag är orolig för 🙁
                men ska fortfarande kika på den.
                kan jag göra något änkeöt för att den inte ska behöva gå för snålt?

                Det är bara att mappa den sån är allt frid och fröjd.

                #228280
                adam.b.w
                Deltagare

                  Skönt:-) då får de bli en mappning slutet på nösta månad

                  #228276
                  XAnderssonX
                  Deltagare

                    På den med Ace fälgarna så tar det i skärmkanterna bak så du vet , fast räcker att valsa så är det ur världen

                    #228281
                    adam.b.w
                    Deltagare

                      Jag va och kikade på den idag 🙂 den va riktigt fin ingen rost! 🙂
                      men de trkiga kylaren va sprucken så jag s att han skulle byta de och besikiga bilen så f:cool:år han 56 pluss min gamla saab ja köpte för 4000 som jag har som pendlar bil. Ladd trycket är ned ställt på 0,6 då slirade inte koplingen npågot alls. Skivor och belägg va helt nya runtom och fälar och däck i bra skick. obs fälgarna tog inte i. är de en bra afför jag gör då enligt lite mer rutinerade gubbar ???

                      #228282
                      adam.b.w
                      Deltagare

                        Jag va och kikade på den idag 🙂 den va riktigt fin ingen rost! 🙂
                        men de trkiga kylaren va sprucken så jag s att han skulle byta de och besikiga bilen så f:cool:år han 56 pluss min gamla saab ja köpte för 4000 som jag har som pendlar bil. Ladd trycket är ned ställt på 0,6 då slirade inte koplingen npågot alls. Skivor och belägg va helt nya runtom och fälar och däck i bra skick. obs fälgarna tog inte i. är de en bra afför jag gör då enligt lite mer rutinerade gubbar ???

                        OBS vad går ett koplingsbyte på inför framtiden ?

                        #228271
                        Steewe
                        Deltagare

                          Jag va och kikade på den idag 🙂 den va riktigt fin ingen rost! 🙂
                          men de trkiga kylaren va sprucken så jag s att han skulle byta de och besikiga bilen så f:cool:år han 56 pluss min gamla saab ja köpte för 4000 som jag har som pendlar bil. Ladd trycket är ned ställt på 0,6 då slirade inte koplingen npågot alls. Skivor och belägg va helt nya runtom och fälar och däck i bra skick. obs fälgarna tog inte i. är de en bra afför jag gör då enligt lite mer rutinerade gubbar ???

                          Det där med rost är alltid svårt att se. Det gömmer sig tyvärr mer än du tror. Men om rosten inte är synlig i skärmkanterna bak är det ett steg i rätt riktning. 😉

                          Ett kopplingsbyte kan jag och två till fixa, vi håller till i Kungälv. Pris kan vi diskutera per PM.

                          Mvh Stefan

                          #228283
                          adam.b.w
                          Deltagare

                            Kan jag få ditt nummer då så slår jag dig en signal fan va gött med goa gubbar

                            #228291
                            TypeR
                            Deltagare

                              Aztec have very good price on clutch kit at the moment 🙂 http://www.superhids.co.uk/clutches-and-lightweight-flywheels/subaru-impreza.html

                              what type of engine was fitted ?
                              any print outs of bhp etc
                              fmi fitted, on a standard engine? if its standard engine/turbo then ure going to be losing power/spool surely.

                              #228272
                              Christian S
                              Deltagare

                                Kan jag få ditt nummer då så slår jag dig en signal fan va gött med goa gubbar

                                han är på väg ner till Sturup inför banträffen imorgon nu så det är inte säkert att han kollar på forumet förren han kommer hem imorgon kväll.

                                #228274
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  OBS vad går ett koplingsbyte på inför framtiden ?

                                  Lite olika, har hört mellan 6,5 och 8,5 ksek. Subaru hävdar att motorn måste lyftas men det går att ta den underifrån (bort med lådan).

                                  Som Steewe skrev så är vi några i Kungälv i en lokal så det där går att lösa 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.