Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #267
    Practos
    Deltagare

      fönsterhissen på förardörren läste sig, den är nästan helt uppe (ca 5cm glipa) och rutan går varken ner eller upp, de andra rutorna funkar bra så det kan int vara säkringen…har någon haft samma problem och kan tipsa ?? -ska in på mekken imorn (och antar att garantin täcker eftersom jag inte har trimmat fönsterrutorna)
      🙁

      #36539
      Practos
      Deltagare

        då har man varit på verkstan och fått hissen fixad, två skruvar till själva elhiss motorn hade lossnat, ett vanligt problem enligt subbameckarna !
        Väldans trevliga grabbar och allt gick på garantin 🙂

        /Me happy again 😀

        #36541
        Niklas
        Deltagare

          Gratulerar, svara nu på mina 1000 mail… 😀

          Subaru – All we’ll drive!

          #36540
          Manor
          Deltagare

            Hej !

            Jag var tvungen att mickla med fönsterhissen på passagerarsidan en gång då den hade hängt sig. Jag lossade på elkontakten och bände/bröt upp den och såg att en liten bit av en fjäder som hade kortslutit två bleck. När denna var borttagen fungerade hissen som vanligt igen. Jag fick den (hoppas jag!!!) utbytt på garantin vid nästa servicen. Det var första gången det hade varit något problem med hissarna på den verkstaden.

            Kontakten är inte superinvecklad, utan består av två mindre fjädrar (som i en kulspetspenna ungefär) samt två små stålkulor (dankar i miniformat)…samt lite plastbitar och ett kopplingsbleck (eller vad det kallas). Var dock lite försiktig så att inte alla delarna hoppar loss, så att du inte ser hur de ska sitta.

            Lycka till.

            mvh Mats N

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.