› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Alternativ Lmm eller eftermarknadssystem GT
- Detta ämne har 6 svar, 1,099 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av
izual.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2009 kl. 07:08 #4417
izual
DeltagareHejsan jag har en GT -98 som luftmassemätaren börjat strula på.
En ny LMM kostade hela 7200:- på subaru och det tyckte jag var helt hutlöst dyrt med tanke på att den kostar 1500:- för årsm 99-00.
Har ni några tips på hur jag ska gå till väga?
Finns det något eftermarknadssprut som ersätter LMM, kan ju vara lika bra att införskaffa ett sådant när ändå originalmätaren är så pass dyr redan då kan jag lika gärna lägga på några tusen å få ett ordentligt system för bilen skall ändå trimmas sedan.
Tacksam för svar =)
20 maj, 2009 kl. 08:26 #65349OzO
Deltagare7200:-??? 😮
/G
_____
::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::20 maj, 2009 kl. 13:41 #65351Turbovin
DeltagareSimtek verkar va populärt i England och ersätter LMM.
20 maj, 2009 kl. 14:04 #65352izual
DeltagareSimtek verkar va populärt i England och ersätter LMM.http://www.andyforrestperformance.co.uk/57874.htmlhttp://www.mocomracing.com/product_details.asp?id=245
Då är ju frågan vem som kopplar in och mappar sådana system i sverige?
Hittade ingen svensk firma som jobbade med det styrsystemet tyvärr 🙁Eller är det kanske värt att byta motor ecu och hela kalaset när man ändå är igång?
20 maj, 2009 kl. 14:07 #65353izual
DeltagareLeta beg lmm i England?
Känns ju lite osäkert, man har ju inga garantier oftast om man handlar utifrån england.
Sedan verkar det finnas en herrejösses massa modeller med och alla skriver att det passar till årsmodell x-z medans någon annan skriver att den endast passar modell x och den tredje skriver att den endast är till STI osv osv.20 maj, 2009 kl. 15:06 #65350Adam K
DeltagareDU har ett guldläge.!
Alternativ 1, det mest uppenbara, är ju att sök en lmm på bildelsbasen, min kostade mig 500 SEK.
Alternativ 2, mycket bättre, är att köpa ett Autronic, strunta i Simtek, som sagt ingen som jobbar med det här, men B20mannen säljer mappar o installerar autronica. Då blir du av med behov av lmm, och får ett av de mest potenta sprut som går att köpa. Och eftersom du har en MY98 så måste du iallafall köpa nytt sprut för att kunna trimma bilen.
Det kostar mer än ex. Apexi, men om du ändå måste ha en ny lmm (och ett beggat är lika gammalt som ditt nuvarande…) så är halva inköpspriset redan täckt!21 maj, 2009 kl. 12:27 #65354izual
DeltagareDU har ett guldläge.!Alternativ 1, det mest uppenbara, är ju att sök en lmm på bildelsbasen, min kostade mig 500 SEK.Alternativ 2, mycket bättre, är att köpa ett Autronic, strunta i Simtek, som sagt ingen som jobbar med det här, men B20mannen säljer mappar o installerar autronica. Då blir du av med behov av lmm, och får ett av de mest potenta sprut som går att köpa. Och eftersom du har en MY98 så måste du iallafall köpa nytt sprut för att kunna trimma bilen.Det kostar mer än ex. Apexi, men om du ändå måste ha en ny lmm (och ett beggat är lika gammalt som ditt nuvarande…) så är halva inköpspriset redan täckt!
Låter ju kanon alternativ 2 =)
Ska försöka få tag i b20mannen för lite mer info
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.