Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13471
    christopher
    Deltagare

      fraSSe

      Minigolfen i Lissma, ligger en bit från Nynäsvägen avfart Länna, går bra från Huddinge också ( bakvägen.)
      Bilträff där varje onsdag för alla som tröttnat på Brostugan.
      Stor parkering, servering, avskiljt och nära till kul vägar på Södertörn

      Ett förslag i alla fall kom förbi den som vill på onsdag vid 19.00 då är det allmän bilträff och ett par Imprezor brukar glida in.
      /
      fraSSe

      #129650
      OzO
      Deltagare

        Kjell, nu var det välan ingen träff vid Brois i söndags? 1:a söndagen varje månad är det väl? Så det betyder träff nu på söndag. Fast det krockar ju med Wheels National! 🙂

        Men håller med om att Brostugan suger lite. Eller jag vet inte. Att åka och fika 2 ggr per månad är lite väl träigt? Jag har i alla fall tröttnat på att stå och ljuga om sin bil på en parkering. Kan man inte köra en samling + aktivitet en av söndagarna och fika den andra? Aktiviteter = gokart, bilorientering, åka iväg nån annanstans och fika, grönan, allsång på skansen, minigolf, träna samåkning, blablabla, …

        ________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

        “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

        #129646
        SecretAgentMan
        Deltagare

          …och jag är überbokad på lördag (mötet ryker för min del Kjell 🙁 ), söndag kunde vara kul – om någon form av aktivitet planerades in.

          Åka 20 mil för att fika är inte roligt längre…

          /J – som skall fixa ett produktblad på Silverpilen, så det blir tid över att prata med vännerna. 😀

          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

          Banträffsansvarig SSI

          #129651
          OzO
          Deltagare

            Söndag blir kul! Det är ju raggarbilar på Barkaby!! Kom igen nu, Värsteråsing, häng med nu! :p:)
            ________________________________________
            http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

            “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

            #129647
            SecretAgentMan
            Deltagare

              …eeeeh…ummm….20 mil för att kika på raggarvagnar?

              😮

              Men en Shelby Gt500…ujujuj – :7

              /J

              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

              Banträffsansvarig SSI

              #129652
              OzO
              Deltagare

                (tråden tillfälligt kidnappad)

                Du har ju semester… kan ju planera in nåt annat så det inte blir 20 mil på en och samma dag…? :p

                Rakt fram + puts på Mantorp på lördag och raggarbilar på söndag. Blir det bättre?

                🙂

                ________________________________________
                http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

                “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                #129653
                OzO
                Deltagare

                  Nu är det spikat! Raggar-Barkaby på lördagen och Brostugan på söndag! Vi ses väl nånstans där dårå?

                  Mantorp ligger åt tjottahejti! :p

                  🙂

                  ________________________________________
                  http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

                  “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                  #129648
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Silverpilen kommer till stugan på söndag – men SecretGrandMa kommer *inte* att svara på tusen frågor. :p 😉 😀
                    Han skall fika och njuta av det fina vädret, och tjöta lite med polarna.

                    /J

                    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                    Banträffsansvarig SSI

                    #129662
                    Subbarist
                    Deltagare

                      >Nä nu e iallafall jag trött på stället!!
                      >
                      >I söndags var det värre än vanligt, fullt med folk och skrothögar till
                      >bilar, kö till kaffet (iofs som vanligt) och dessutom väldigt låg
                      >uppslutning.
                      >Väder och semestrar gör säkert sitt till, men jag är intresserad av
                      >förslag på
                      >ett bra mötesställe närmare “södersidan” eftersom Sjöhistoriska ligger
                      >på norrsidan.
                      >
                      >Krav:
                      >Bra parkeringsmöjligheter.
                      >Lite avskiljt gärna nära till lite kul vägar.
                      >Trevlig miljö m vacker natur.
                      >Servering med hyffsat utbud & service.
                      >
                      >En tanke som slog mig var fiket på Ekerö nere vid färjeläget mittemot
                      >Vårby backe. Kom igen och tipsa om lämpliga ställen, så får vi se hur
                      >det blir med Brostugan framöver.
                      >
                      >/K

                      Röda stugan låter som en utmärkt idé! då har jag det nära och bra samt så finns det några härliga småvägar i närheten 🙂

                      Subbarist javisst!

                      #129664
                      Aquila
                      Deltagare

                        Hoppas man kan komma till brostugan nu på söndag, ooops det är idag, bara jag inte jobbar då. SAM- Jag lovar att inte ställa frågor om din bil, jag vill bara titta på den lite….:-)
                        Risto> Kommer du? Då kan vi tjöta galler där!
                        /Aquila
                        NOW in upgraded version WITH Wheels!

                        #129649
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          …ändrade planer – silverpilen kommer inte.

                          🙁

                          /J

                          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                          Banträffsansvarig SSI

                          #129665
                          Aquila
                          Deltagare

                            Ändrade planer här oxå. Den blå kommer inte heller, men inte för att SAM inte kommer utan för att jag jobbar… 🙁
                            Naxt time! Fast då rycker jag iofs in… Fan oxå!
                            /Aquila
                            NOW in upgraded version WITH Wheels!

                            #129659
                            GrizzlyBear
                            Deltagare

                              VegaBaren i Haninge ska vara ett ganska poppulärt bilträffställe har jag hört. Är dessutom bara nån kilometer till minigolfen i Lissma där de ofta är bilträffar.
                              Kanske skulle kunna vara nåt.
                              Ligger ganska avsides och det finns en och annan Subaru-väg i närheten.

                              /Björn

                              #129660
                              christopher
                              Deltagare

                                >LAST EDITED ON Aug-10-02 AT
                                >01:31 AM (GMT)

                                >
                                >Tack Frasse mfl för en trevlig tur kring Södertörn.
                                >Jag var ner till Ösmo idag för lite rek av småvägarna, men där var
                                >beläggningen inge vidare (oljegrus).
                                >Lissma kanske kan funka tredje söndagen i månaden om det passar en
                                >majoritet, men kommer det att vara öppet där över vintern? En Poll på
                                >webben senare i höst?

                                fraSSe

                                Tacka inte mig jag kan bara rally sträckor (grus), det var min kartis för dagen(pga vxl.ras)Rickard i högerstolen som hittar och har kört i genom alla slingervägar som finns på Södertörn. han satt och rabblade vilka kurvor och krön som var på G ,och hela tiden inte bromsa här, inte bromsa nu 🙂

                                Men vissa svängar var riktiga skrotaböjar om man hadde laddat och inte hittat, du såg väl spåren efter en H2/kr ner i diket.
                                Finns det inte liknande vägar upp emot Skepptuna/ Kårsta? Har för mig att det brukar svänga duktigt även på transportsträckorna när man kör rally i trakterna.
                                Ang vintern så måste vi fixa lite iskörning alt en jätte parkering utan stolpar 🙂
                                /
                                fraSSe

                                #129661
                                christopher
                                Deltagare

                                  fraSSe

                                  Tjena!

                                  Ingen koll på om fiket har öppet på vintern men jag tror inte det.
                                  Fika kan jag fixa bor 5 min där i från.
                                  Men åka dom vägarna på vintern uuiiii vet i f##n.

                                  För kännedom så omkom en kille och en mycket svårt skadad på någon av vägarna där vi åkte, i Torsdags tror jag.
                                  Det var en av dom som fixar med bilträffarna och lite race, han var passagerare i en BMW som krascha in i ett träd efter ha fått möte i en kurva.

                                  Inte kul, han var 19 år

                                  Bilarna vi åker har (orginal)ingen bur, inget 4 punktsbälte, vi har ingen hjälm, träden står väldigt nära, man kan få möte när som helst, grus på asfalten
                                  ,vad som helst.
                                  /
                                  kör försiktigt där ute

                                  fraSSe

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.