Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1086
    Andreas GT
    Deltagare

      Hej!

      Jag har en Impreza GT -00 och funderar på att byta ljuddämpare till en med lite “bättre ljud”. Är det någon som erfarenhet av vad som finns på marknaden..

      Några frågor:

      – vilket eller vilka fabrikat finns?

      – vad kostar dom ungefär?

      – är det lätt att själv byta eller rekommenderar du att man lämnar det till en firma?

      – kan man ha kvar katalysatorn och “fortsätta” med det nya systemet bakåt?

      – jag tror även det finns system där det så att säga byggs upp mer handgripligt av någon kunnig person. Är det en bra grej?

      – finns det någon hemsida på nätet om avgassytemen med hänvisning till inköpsställe?

      – Slutligen, vilken har det “ballaste” ljudet och vilken typ av djuddämpare har du själv?

      Tacksam för svar

      Hälsningar

      Andreas

      #42343
      Desen
      Deltagare

        Hej! Jag har en Impreza GT -00 och funderar på att byta ljuddämpare till en med lite “bättre ljud”. Är det någon som erfarenhet av vad som finns på marknaden.. Några frågor: – vilket eller vilka fabrikat finns?- vad kostar dom ungefär?- är det lätt att själv byta eller rekommenderar du att man lämnar det till en firma?- kan man ha kvar katalysatorn och “fortsätta” med det nya systemet bakåt?- jag tror även det finns system där det så att säga byggs upp mer handgripligt av någon kunnig person. Är det en bra grej?- finns det någon hemsida på nätet om avgassytemen med hänvisning till inköpsställe?- Slutligen, vilken har det “ballaste” ljudet och vilken typ av djuddämpare har du själv? Tacksam för svar Hälsningar Andreas

        Hej Andreas! Välkommen till forumet.

        Fabrikaten på avgassystemen är många och priserna varierar mycket. Ta en titt på klubbens sponsorer där finns en del som säljer avgassystem. Är man med i klubben får man även ta del av de rabatter vi har.
        Om det bara är ljudet du är ute efter så är kanske ett 3 tums catback system ett bra alternativ. Är du även ute efter lite mer effekt så är nog ett helt system med downpipe och en racekatalysator ett bättre alternativ.
        Väljer du helt system bör du även ha en laddtrycksmätare då trycket kan börja skena lite med större downpipe.
        Vilket system som låter bäst är väl omöjligt att säga, det är en smaksak.
        Själv kör jag med ett 3 tums HKS från turbon och en 100 cells racekatt. Tycker detta system ger ett bra ljud utan att störa i kupén.

        /Andreas, Skåne, Kristianstad
        Blå GT -99

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.