› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Ang Mappning!
- Detta ämne har 7 svar, 1,294 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av
Lt Dan.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2008 kl. 11:42 #1559
Bodyshot
DeltagareHej! Undrar om det stämmer vad turbocenter sa, vilket var att min JRM mappade sti inte kan mappas av turbocenter, för att JRM byter någon frekvens så att turbocenter inte kommer åt Ecutek programvaran? :S
27 september, 2008 kl. 13:38 #45595Strat
DeltagareTurbocenter mappar väl inte Ecutek? Eller gör dom en supramannen…?
Hursomhelst är mappningarna låsta till den som har mappat, och inte synliga för andra licensierad mappare. Åtminstone var det så förr… Sen går ju allt att hacka…
28 september, 2008 kl. 10:52 #45600Bodyshot
DeltagareMen hur gör jag då om jag vill att turbocenter skall mappa vidare bilen?
28 september, 2008 kl. 10:55 #45599lunkan
DeltagareOm det är ECUTEC det rör sig om så är det väl bara köra på med mappning, har själv haft en JRM mapp och åkte sen till Autotech o lät Per fixa en E85 mapp o det var inga problem trots olika firmor.
28 september, 2008 kl. 11:20 #45601Bodyshot
DeltagareOkej, för den är ecutekad nu, men skall mappa den lite hårigare på turbocenter.
28 september, 2008 kl. 16:38 #45597Lt Dan
DeltagareEcutek måste mappas av Ecutek. Dom har lagt en spärr så att det varken går att läsa eller skriva till ECU.
Tror dom införde det nångång runt 2006.28 september, 2008 kl. 17:20 #45596Manor
DeltagareOkej, för den är ecutekad nu, men skall mappa den lite hårigare på turbocenter.
Om Turbocenter ECUTEK:ar (vilket jag betvivlar) så är det bara att ”tuta och köra”. De kan inte dra nytta av JRM:s mapp, men kan börja om från början. Det är väl precis vad Lunkan beskrev här ovan.
Inte för att man ska lyssna allt för mycket på skvaller, men är du säker på att Turbocenter är stället att välja om du vill få bra effekt ur din Impreza? JRM och Per på Autotech har väl ett betydligt bättre rykte om sig…eller varför inte b20mannen och Marias ”nyöppnade” firma med bra rabatter för SSI:are. Även SupraMannenRacing (SMR) har väl fått bra snurr på några Imprezor.
28 september, 2008 kl. 20:06 #45598Lt Dan
DeltagareOm bilen är mappad med Ecutek efter 2006 så går det inte mappa om bilen från scratch av någon annan. Ecu är helt låst. Det är bara en Ecutek firma som kan återställa Ecu till orginal så att någon annan kan mappa. Har man en gång mappat med Ecutek är det nog enklast att fortsätt med det.
Tyvärr informerar inte Ecutek mapparna om detta. Inte ens Subaru kan läsa eller skriva till Ecu vid t.ex service 😮/D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.