Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1559
    Bodyshot
    Deltagare

      Hej! Undrar om det stämmer vad turbocenter sa, vilket var att min JRM mappade sti inte kan mappas av turbocenter, för att JRM byter någon frekvens så att turbocenter inte kommer åt Ecutek programvaran? :S

      #45595
      Strat
      Deltagare

        Turbocenter mappar väl inte Ecutek? Eller gör dom en supramannen…?

        Hursomhelst är mappningarna låsta till den som har mappat, och inte synliga för andra licensierad mappare. Åtminstone var det så förr… Sen går ju allt att hacka…

        #45600
        Bodyshot
        Deltagare

          Men hur gör jag då om jag vill att turbocenter skall mappa vidare bilen?

          #45599
          lunkan
          Deltagare

            Om det är ECUTEC det rör sig om så är det väl bara köra på med mappning, har själv haft en JRM mapp och åkte sen till Autotech o lät Per fixa en E85 mapp o det var inga problem trots olika firmor.

            #45601
            Bodyshot
            Deltagare

              Okej, för den är ecutekad nu, men skall mappa den lite hårigare på turbocenter.

              #45597
              Lt Dan
              Deltagare

                Ecutek måste mappas av Ecutek. Dom har lagt en spärr så att det varken går att läsa eller skriva till ECU.
                Tror dom införde det nångång runt 2006.

                #45596
                Manor
                Deltagare

                  Okej, för den är ecutekad nu, men skall mappa den lite hårigare på turbocenter.

                  Om Turbocenter ECUTEK:ar (vilket jag betvivlar) så är det bara att “tuta och köra”. De kan inte dra nytta av JRM:s mapp, men kan börja om från början. Det är väl precis vad Lunkan beskrev här ovan.

                  Inte för att man ska lyssna allt för mycket på skvaller, men är du säker på att Turbocenter är stället att välja om du vill få bra effekt ur din Impreza? JRM och Per på Autotech har väl ett betydligt bättre rykte om sig…eller varför inte b20mannen och Marias “nyöppnade” firma med bra rabatter för SSI:are. Även SupraMannenRacing (SMR) har väl fått bra snurr på några Imprezor.

                  #45598
                  Lt Dan
                  Deltagare

                    Om bilen är mappad med Ecutek efter 2006 så går det inte mappa om bilen från scratch av någon annan. Ecu är helt låst. Det är bara en Ecutek firma som kan återställa Ecu till orginal så att någon annan kan mappa. Har man en gång mappat med Ecutek är det nog enklast att fortsätt med det.
                    Tyvärr informerar inte Ecutek mapparna om detta. Inte ens Subaru kan läsa eller skriva till Ecu vid t.ex service 😮

                    /D

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.