Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1526
    mikke
    Deltagare

      Jag hade tänkt mig införskaffa en lite mer skålad stol och 4 punkts bälten så att man sitter lite bättre.
      Vad har ni för tips om bra stolar (inget jätterally så man inte ser åt sidorna 😉 ).
      Tips om hur man monterar dom bäst? med/utan glidskena? samma fästen som orginal? Får man ha dom på besiktning eller måste man ta ur?

      Tacksam för svar

      #45358
      tendency
      Deltagare

        En Sparco EVO-stol kanske kan vara något? Den har ingen siktskrymmande “hjälmsupport”. Fassst, om du är väldigt kort så kanske “axelsupporten” skymmer sikten. 😛
        Om det bara är du som kör bilen, kan du ju montera stolen utan glidskena. Ett stolsunderrede som passar din bil behövs, och sidofästen (som gör att du kan justera stolen i rätt läge för dig).

        Besiktningen är väl som vanligt; de flesta bes-gubbar bryr sig nog inte, men en del är petiga och pekar på att bilen är helbilsgodkänd…

        (Ps. Sparco har en massa olika rallystolar i stil med EVO’n, i olika material och prisklasser)

        Imprezan i garaget
        Capricen i garaget

        #45359
        mikke
        Deltagare

          Hehe nej så kort tror jag inte jag är 😉
          Okay, jo jag har kollat lite på EVO dom ser heta ut. Har du en sådan? vart rekomenderas det att köpa grejerna ifrån?

          Så det är att chansa och hoppas på att han inte är tjurig eller att ta ut den? Men det är ett senare problem, är ett tag till första besiktningen 🙂

          #45361
          wille84_
          Deltagare

            hallå ja har monterat en sparco evo2 plus nyligen i min sti -06:P
            ja köpte stolen sidomonterings fästen och ett underrede från sparco som dom sa skulle passa i bilens orginal hål i golvet som org stolen sitter i…… ja de passa efter mycke jobb å lite kapning å svetsning så de e inte lätt att göra de men när den väl e där så sitter den hehe….
            å de där me glidskener e knappt lönt för den kommer inte så långt bak ändå så man sitter lite närmare nu än innan men inget störande inte för mej iallafall!!!

            lycka till

            mvh jonnie

            #45360
            MariaimprezaGT
            Deltagare

              jag har en Racaro Pole position, jag tycker man sitter skönare i Recaro, priset är dock lite saftigare. Du kan PM:a mig för offerter av lite olika stolar 🙂

              Maria

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.