› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Ang turbobyte GT-00
- Detta ämne har 19 svar, 1,641 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 2 månader sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
21 mars, 2009 kl. 17:41 #4362
kamikaze
DeltagareHar idag börjat plocka isär bilen för att byta turbo till en Vf 35, har fått av alla vatten/oljeslangar förutom den oljeslangen som sitter mitt under turbon.
Har börjat plocka ner uppipen men stötte på problem med en bult som skar så vi la ner verktygen och åkte hem istället, frågan är om det går att få loss oljeslangen utan att ta ner uppipen.Däremot krånglade inte groggen nu när vi kom hem, det är tur att man kan lita på något i alla fall 🙂
21 mars, 2009 kl. 18:54 #64967SPiKE
Deltagare………Däremot krånglade inte groggen nu när vi kom hem, det är tur att man kan lita på något i alla fall 🙂
😀 Hahaha så klockrent
21 mars, 2009 kl. 19:07 #64968challe
Deltagare😀 Hahaha så klockrent
Javisst, och frölunda leder med 2-0 inför 3e perioden kan inte bli bättre }( }(
21 mars, 2009 kl. 19:43 #64960SecretAgentMan
DeltagareReturen för oljan sitter med ett par fjäderclips bara, det kan kännas som det sitter fast en smula, men det är en kombination av insugsslangen, pinnbultar i uppipen och just de clipsen.
Sug i lite bara…(pilla bort slangklämman runt inloppet i turbon först, det hjälper lite.
/J – med flera svarta bälten i kokarturbo-byten. 😀
21 mars, 2009 kl. 20:00 #64973kamikaze
Deltagare.Sug i lite bara…(pilla bort slangklämman runt inloppet i turbon först, det hjälper lite./J – med flera svarta bälten i kokarturbo-byten. 😀
Ok, tack för tipsen
Håller på att ladda för fullt 😀 😀
22 mars, 2009 kl. 13:54 #64972.zip
DeltagareEtt annat tips är att låta up-pipen sitta kvar, i slutändan så blir allt mkt enklare och du slipper pilla med rostiga muttrar.
//.zip
22 mars, 2009 kl. 15:25 #64969challe
DeltagareDet va precis så vi gjorde. insåg att det va för mycket bök med att få loss uppipen så den fick sitta kvar.
Lyckades till slut (efter att ha gått igenom alla svordommar som jag kan komma på x( ) att få loss det undre spännclipset till oljereturen och sedan gick det att lirka upp den lilla gräddvispen
24 mars, 2009 kl. 16:53 #64961Palm
DeltagareHur går de för er? Klart nu? Bilder? 🙂
24 mars, 2009 kl. 17:29 #64970challe
DeltagareJodå, det går väl ok. Har fått av org snurran och org spridare.
Väntar nu på ett paket från England med större spridare som ska i. Sedan bär det av till Per för att mappaBilder????? Nä då måste man ju starta en projekttråd och det har vi ingen ork till.
Vet du inte hur en kokare turbo ser ut???? 😀 :+ :* :*24 mars, 2009 kl. 18:54 #64962Palm
DeltagareJodå, det går väl ok. Har fått av org snurran och org spridare.Väntar nu på ett paket från England med större spridare som ska i. Sedan bär det av till Per för att mappaBilder????? Nä då måste man ju starta en projekttråd och det har vi ingen ork till.Vet du inte hur en kokare turbo ser ut???? 😀 :+ :* :*
Jojo men tänkte mera att de kunde bli jävla roliga mekarbilder med er två under huven och ett par backar öl 😀
10 april, 2009 kl. 15:55 #64974kamikaze
DeltagareSådär ja då va VF 35:an på plats gick ganska bra att få dit, bilen skruvade vi ihop i måndags men det va först i dag som vi kunde ta en rejäl provtur och känna så inget va galet.
Vågar inte trycka på riktigt men lite grann och visst märks det att det sitter en anna snurra under huven nu, ska upp till Per i Trollhättan på fredag det ska bli förbannat kul.
Passade även på att byta växellådsolja och pluggen såg ut så härhttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album586/DSC00725_001.jpg
så det är kanske bäst att lägga undan lite kosing till ett lådbyte men det bekymmret tar vi om det kommer 🙂
19 april, 2009 kl. 19:52 #64975kamikaze
DeltagareSå där ja då va man hemma igen efter helgen, det blev 300hk/400nm :7 och en ganska stor skillnad på karaktär i motorn, tycker att laddet kommer tidigare nu och håller hela varvtalsregistret ut tills det är dags att kasta i en ny fräch växel och kräma på igen.
Återigen har det blivit svinkul att gasa lite extra och nu längtar jag ännu mer till första banåkaträffen20 april, 2009 kl. 17:57 #64963Palm
DeltagareSå där ja då va man hemma igen efter helgen, det blev 300hk/400nm :7 och en ganska stor skillnad på karaktär i motorn, tycker att laddet kommer tidigare nu och håller hela varvtalsregistret ut tills det är dags att kasta i en ny fräch växel och kräma på igen.Återigen har det blivit svinkul att gasa lite extra och nu längtar jag ännu mer till första banåkaträffen
Grattis eller vad man säger 😉
Vad skulle den gett som den var innan bytet på pappret för bromsad var den väl inte innan? fortfarande standrad IC?
20 april, 2009 kl. 18:27 #64976kamikaze
DeltagareJa man säger grattis alldeles riktigt
Ja vi kör fortfarande med orginal IC, även orginal luftburk och snorkel, den va bänkad tidigare på rullarna hos Trollspeed när Per fortfarande jobbade där då gav den 260hk i motorn med Ecutek, avgas och annat filter i org burken.
Kommer inte ihåg va vridet hamnade på vid första besöket Carl har bromspapperna hemma hos sig får se om han tittar in i tråden lite senare20 april, 2009 kl. 19:34 #64971challe
DeltagareKommer inte ihåg va vridet hamnade på vid första besöket Carl har bromspapperna hemma hos sig får se om han tittar in i tråden lite senare
377 hade vi i vrid innan turbobytet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.