SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Angående bromsoken på GT

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    tIIMMY
    Deltagare

Hej

Jag gick igenom mina OK rätt nyligen på bilen (impreza GT) och märkte till min förvåning att det endast är 1 kolv i bak på dessa. Kom och tänka på om det finns möjlighet att sätta oken fram i bak och köpa nya 6-8 kolvsok i fram. Är detta möjligt eller är det bara ge upp tanken?

Mvh
      Tommie

tIIMMY
      Deltagare

Isåfall får du modda rätt friskt, dessutom är det total overkill att sätta frambromsarna bak, köp oldage STI eller newage WRX 2 kolvs bromsok och skivor och smäll på där bak om du nu måste ha mera kolvar än 1 😀 Men det bästa är nog att renovera nuvarande ok och skaffa shyssta belägg, skivor, bromsslangar och bromsvätska.

Okej. Mja overkill vet jag inte om det är… bra att kunna stanna 😀 samt att ju större ok och skivo du har desto mer bil porr blir det 😉

Kör på Bobcatbelägg runtom på gatan och har DBA 4000 skivor runtom samt dot 4 racing bromsvätska ända som ja skulle behöva byta ut isf är bromsslangarna… Får väl suga lite på karamellen 🙂 tack iaf!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.