› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Apexi power intake
- Detta ämne har 14 svar, 1,117 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 1 månad sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
27 januari, 2003 kl. 19:17 #2024
Imp
Deltagareska bli intresant och se hur länge min bil holler med detta filter:)
27 januari, 2003 kl. 20:54 #48687SubaruRobban
DeltagareJag e sugen ja me på o fixa en Apexi..
Blev det nån skildnad ljud o respons mässigt med filtret ??
Har hört att man kan köpa en special LMM hos Subaru ! nån
som vet om det skulle kunna lösa eventuella LMM ras ??? /Rs27 januari, 2003 kl. 21:31 #48682Imp
Deltagaremitt är inte monterat enu och om det blir nån ljud skillnad lär knappast höras med tanke på vad som i övrigt skall göras på min bil samtidigt.
28 januari, 2003 kl. 08:00 #48689Niklas
DeltagareHar hört att den nya LMM’n skall vara typ samma som den gamla, rasar det så rasar det. Men andra säger att det skall funka, bla Subaru (enligt JoCCe’s firma).
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 januari, 2003 kl. 08:18 #48685Mange
DeltagareSubaru Verkstan i Nyköping sa att det var samma LMM men att dom bara att byt art.nr, Jag tror Prospeed kan sina saker och vet vad dom snackar om.
/Mange
28 januari, 2003 kl. 08:21 #48688SubaruRobban
Deltagare>Har hört att den nya LMM’n skall vara typ samma som den gamla, rasar
>det så rasar det. Men andra säger att det skall funka, bla Subaru
>(enligt JoCCe’s firma).
>
>http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru –
>All we’ll drive!
>Regionsansvarig:
>GöteborgJag pratade med Bobbo och hans LMM rasa för honom, så han köpte den nya LMM
från Subaru och den fungerar utan problem för honom, undrar vad han
har för luftfilter på, (glömde fråga det)28 januari, 2003 kl. 08:57 #48690Niklas
DeltagareKanske värt att byta den om man ändå skall byta luftfilter. Själv skall jag börja med att plocka snorkeln när jag nu orkar göra det. Borde gjort det innan man underredsbehandlade bilen. Nu är allt så kletigt… :p
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 januari, 2003 kl. 10:50 #48686Bobbo
DeltagareJag har ett KN-filter på min bil. Min LMM rasade i samband med att jag oljade in filtret, förmodligen kom det igenom nån droppe olja och brände sensorn.
28 januari, 2003 kl. 11:03 #48691Niklas
DeltagareTorrt luftfilter är det enda man skall överväga/köpa/ha…om jag har förstått det rätt. Eller är det en enorm skillnad mellan torrt och oljat filter? Förutom då själv arbetet med det…
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 januari, 2003 kl. 11:08 #48683Imp
Deltagarevi kommer byta lmm sammtidigt som filter så jag hoppas att jag slipper problem.
killen som mekar med vår rally bil sa en ganska kul grej när han skulle förklara skillnaden mellan ett tort filter och ett man oljarin.
Tort filter är bra icke tort filter inte bra. han e lite speciell iofs:)28 januari, 2003 kl. 12:33 #48692Niklas
DeltagareVad jag förstår så är det torra filter i WRC-rallybilarna med. Man tycker att de borde köra på det bästa…
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 januari, 2003 kl. 12:41 #48679SecretAgentMan
DeltagareEller så ger man tusan i att fippla med saker som högst troligen inte ger någon märkbar skillnad (mer än på kontot)?
Snorkla av standardboxen, och se till att åka med fräscht filter (alternativt så krånglar man till det och beställer panelfiltret som sitter i STi:n – via ÅF – som skall flöda bättre).
I *bästa* fall kanske ett filter kan släppa loss ~5 kusar på toppen (och antagligen tappar man på botten, pga skumma effekter med luftflödet – som ECU:n INTE är mappad för) – och man riskerar att sabba LMM:en, och i *värsta* fall kan man riskera snurran.
Jag åker med öppet filter i Silverpilen av 2 anledningar:
1. HKS FMIC lämnar ingen plats för boxen.
2. Min bil är mappad så att den får rätt soppa.Lägg slantarna där det gör skillnad – förarträning, däck och bromsar.
🙂
/J – moralpredikande soon-to-be-gubbe
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?28 januari, 2003 kl. 13:31 #48684Imp
Deltagareklart bilen ska mappas.
28 januari, 2003 kl. 15:12 #48681skytiskapilen
DeltagareJag kollade i seviceboken om luftfiltret. Jag har förutsatt att de byter vid varje service men icke! Var 5000:de mil!! Hallå! Tur att man kör en egen mellanservice…
Häromdagen täckte jag för hålet mellan hjulhuset och motorrummet eftersom jag inte ville ha in varmluft till min desnorklade OE luftfilterbox. Hoppsan va jämt och fint den gick plötsligt! En jämn(och så kall som möjligt förstås) lufttemperatur gör verkligen skillnad. Och den verkar inte tappa kraft på höga varv heller. Lilla gallret nere i spoilern är nu borttaget eftersom mina högst ovetenskapliga tester visar att det faktiskt begränsar inflödet en del.
Jag har lite påställt tryck, ca 1,1 bar, och testar förnärvarande med olika panelfilter.
Sorry om jag frångick huvudämnet lite… Dr SAM har mao säkerligen helt rätt.
/Andreas
– RE 010? You bet! –
28 januari, 2003 kl. 15:30 #48680SecretAgentMan
Deltagare
SJÄLVKLART!
/J 😀
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.