Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2024
    Imp
    Deltagare

      ska bli intresant och se hur länge min bil holler med detta filter:)

      #48687
      SubaruRobban
      Deltagare

        Jag e sugen ja me på o fixa en Apexi..
        Blev det nån skildnad ljud o respons mässigt med filtret ??
        Har hört att man kan köpa en special LMM hos Subaru ! nån
        som vet om det skulle kunna lösa eventuella LMM ras ??? /Rs

        #48682
        Imp
        Deltagare

          mitt är inte monterat enu och om det blir nån ljud skillnad lär knappast höras med tanke på vad som i övrigt skall göras på min bil samtidigt.

          #48689
          Niklas
          Deltagare

            Har hört att den nya LMM’n skall vara typ samma som den gamla, rasar det så rasar det. Men andra säger att det skall funka, bla Subaru (enligt JoCCe’s firma).

            http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
            Regionsansvarig: Göteborg

            #48685
            Mange
            Deltagare

              Subaru Verkstan i Nyköping sa att det var samma LMM men att dom bara att byt art.nr, Jag tror Prospeed kan sina saker och vet vad dom snackar om.

              /Mange

              #48688
              SubaruRobban
              Deltagare

                >Har hört att den nya LMM’n skall vara typ samma som den gamla, rasar
                >det så rasar det. Men andra säger att det skall funka, bla Subaru
                >(enligt JoCCe’s firma).
                >
                >http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru
                >All we’ll drive!
                >Regionsansvarig:
                >Göteborg

                Jag pratade med Bobbo och hans LMM rasa för honom, så han köpte den nya LMM
                från Subaru och den fungerar utan problem för honom, undrar vad han
                har för luftfilter på, (glömde fråga det)

                #48690
                Niklas
                Deltagare

                  Kanske värt att byta den om man ändå skall byta luftfilter. Själv skall jag börja med att plocka snorkeln när jag nu orkar göra det. Borde gjort det innan man underredsbehandlade bilen. Nu är allt så kletigt… :p

                  http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                  Regionsansvarig: Göteborg

                  #48686
                  Bobbo
                  Deltagare

                    Jag har ett KN-filter på min bil. Min LMM rasade i samband med att jag oljade in filtret, förmodligen kom det igenom nån droppe olja och brände sensorn.

                    #48691
                    Niklas
                    Deltagare

                      Torrt luftfilter är det enda man skall överväga/köpa/ha…om jag har förstått det rätt. Eller är det en enorm skillnad mellan torrt och oljat filter? Förutom då själv arbetet med det…

                      http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                      Regionsansvarig: Göteborg

                      #48683
                      Imp
                      Deltagare

                        vi kommer byta lmm sammtidigt som filter så jag hoppas att jag slipper problem.
                        killen som mekar med vår rally bil sa en ganska kul grej när han skulle förklara skillnaden mellan ett tort filter och ett man oljarin.
                        Tort filter är bra icke tort filter inte bra. han e lite speciell iofs:)

                        #48692
                        Niklas
                        Deltagare

                          Vad jag förstår så är det torra filter i WRC-rallybilarna med. Man tycker att de borde köra på det bästa…

                          http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                          Regionsansvarig: Göteborg

                          #48679
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Eller så ger man tusan i att fippla med saker som högst troligen inte ger någon märkbar skillnad (mer än på kontot)?

                            Snorkla av standardboxen, och se till att åka med fräscht filter (alternativt så krånglar man till det och beställer panelfiltret som sitter i STi:n – via ÅF – som skall flöda bättre).

                            I *bästa* fall kanske ett filter kan släppa loss ~5 kusar på toppen (och antagligen tappar man på botten, pga skumma effekter med luftflödet – som ECU:n INTE är mappad för) – och man riskerar att sabba LMM:en, och i *värsta* fall kan man riskera snurran.

                            Jag åker med öppet filter i Silverpilen av 2 anledningar:

                            1. HKS FMIC lämnar ingen plats för boxen.
                            2. Min bil är mappad så att den får rätt soppa.

                            Lägg slantarna där det gör skillnad – förarträning, däck och bromsar.

                            🙂

                            /J – moralpredikande soon-to-be-gubbe

                            Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
                            Banträffsansvarig SSI
                            12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

                            #48684
                            Imp
                            Deltagare

                              klart bilen ska mappas.

                              #48681
                              skytiskapilen
                              Deltagare

                                Jag kollade i seviceboken om luftfiltret. Jag har förutsatt att de byter vid varje service men icke! Var 5000:de mil!! Hallå! Tur att man kör en egen mellanservice…

                                Häromdagen täckte jag för hålet mellan hjulhuset och motorrummet eftersom jag inte ville ha in varmluft till min desnorklade OE luftfilterbox. Hoppsan va jämt och fint den gick plötsligt! En jämn(och så kall som möjligt förstås) lufttemperatur gör verkligen skillnad. Och den verkar inte tappa kraft på höga varv heller. Lilla gallret nere i spoilern är nu borttaget eftersom mina högst ovetenskapliga tester visar att det faktiskt begränsar inflödet en del.

                                Jag har lite påställt tryck, ca 1,1 bar, och testar förnärvarande med olika panelfilter.

                                Sorry om jag frångick huvudämnet lite… Dr SAM har mao säkerligen helt rätt.

                                /Andreas

                                – RE 010? You bet! –

                                #48680
                                SecretAgentMan
                                Deltagare


                                  SJÄLVKLART!

                                  /J 😀

                                  Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
                                  Banträffsansvarig SSI
                                  12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.