Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1383
    lobelt
    Deltagare

      Ger jag för mycket om jag åker upp till a-alt i Mölndal och får 3″ rostfritt monterat och klart från katten och bakåt för 5500:- på min WRX 01:a??

      #44624
      Twinturbo
      Deltagare

        Ja, eftersom du kan köpa färdigt system från TURBON och bakåt för drygt 3500kr (totalt med frakt, tull och moms) på Ebay 😉

        #44622
        Adam K
        Deltagare

          PÅ Ferrita får du ge 7500 för samma, men varför sak du ha det? har du redan större DP o race/metallisk kat?
          Skrev du att du hade -01a? Då sitter det väl en kat i up-pipen, och så sitter det 2 i DP/främre under-golvröret. Att de-kat’a up-pipen och skaffa ny DP med bara en racekat ger mycket mycket mer än att byta bakre delen, även ljudmässigt 😉

          #44625
          lobelt
          Deltagare

            Åfan, så om jag ska tyda det så ska jag hellre byta allt från turbon och bakåt? Tanken va dock inte att byta för bytas skull. Motorn e orginal och allt e orginal ända bak till ljuddämparen. Där “satt” det en otto dämpare. Och som ni säkert vet så går inte två typer av plåt ihop. Så det rostfria har rostat sönder hela röret på bilen. Vilket har resulterat i att hela min dämpare nu bara hänger i ett fäste. Eftersom jag inte är någon expert på å mecka så måste jag hitta någon som kan sätta på det åt mig. Dessutom ska jag lacka om hela bilen så budjetten är inte så jätte hög i dagsläget.
            Men om jag får betala 5500:- för från sista katten och bak men 3500:- +montage för från turbon så e ju det bättre. Men kommer bilen gå igenom besikningen om man sätter dit en race katt?

            mvh

            ps. är det inte jäligt svårt å hitta rätt grejer på tex. e-bay? alltså, det e ju ganska jobbigt om man beställer fel och/eller blir lurad.

            #44623
            Adam K
            Deltagare

              Ebay-systemet lär *aldrig* ha kat. Jodå, racekat går igenom besiktningen, min har iallafall gjort det 2 ggr utan något fix (fast jag har sett till att den varit varm).

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.