Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6025
    CRXVTEC
    Deltagare

      Jag har blivit sugen på en Impreza, såg att dom är rätt snabba 0-100 (5,5 eller nåt sånt) och det är ju rätt kul 🙂 Jag har idag en Honda CRX VTEC, grymt fin bil som är helt underbar att köra men den gör ju inte 0-100 på 5,5 sekunder. Jaja, såg iaf också att Imprezan varvar 7000 rpm, en mkt viktg sak då min Honda har rödmarkeringen på 8000 rpm, har liksom vant mig vid att varva, e härligt!

      Om jag har förstått marknaden rätt så ska man kunna hitta en fräsch Impreza Turbo GT för ca 160 000 och uppåt?

      Har alla Impreza Turbo? Vill ju ha en sån där som gör 0-100 på 5,x sekunder!

      Har läst lite här på forumet och har fått intrycket att av att det inte är samma kvalitet som i tex Honda, motorer och vxl låda, är det dålig kvalitet? Jag menar dessa bilar borde ju verkligen vara väldigt hållbara då de ska vara en ordentlig sportbil. Har oxo fått intrycket av att man inte ska/kan/bör byta chip eller luftfilter, pallar inte bilen med den extra effekt eller vad? Låter konstigt, ni får gärna förklara…

      Tack för mig

      #76769
      SecretAgentMan
      Deltagare

        …eller Link? 😀 😀 😀

        #76770
        Wiklundh
        Deltagare

          För det första så är Imprezans motor annorlunda mot den du är van, man behöver inte bottvarva den för den har så högt vridmoment så saker och ting rör på sig ändå.
          Men det är klar du kan varva till +7000rpm om du vill. 🙂
          Maskinellt så skulle jag säga att Imprezan är hållbar, det är väll först och främst inredningen som kan knarra vilket kan kännas billigt.
          När det gäller chip ska man inte köpa ett chip som bara höjer turbotrycket(det gör Superchip) utan man ska köpa ett chip som mappas så bränsle blandningen m m ändras vid högt laddtryck(det gör man med UNI-chip).

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.