› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Är detta rimliga priser? ”kamrems byte”
- Detta ämne har 4 svar, 1,196 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2006 kl. 15:49 #1110
Mattsson
DeltagareTjaa!
Jag ringde till subaru vekstaden här i örnsköldsvik och frågade vad dom skulle ha för delarna till kamremmen innan jag köpte bilen å dom sa att dom kunde byta rem å spännare och alla rullar för 6500kr med jobbet…
Nu då jag ringde dit för att beställa bara delarna..kostar delarna 4719 + moms och jobbet 2700 + moms… spännare 1420 löphjul 761 löphjul 489 rem 1012 pbox 93 å allt + moms …
ni kanske tycker att jag e en snål jävel 🙂 men ja tycker att de e värt att kolla upp om de finns nått annat ställe att köpa delarna i från efter som dom inte vekar vara seriös att ha å göra med…
Är detta rimligt pris??? vad betalade ni???
11 september, 2006 kl. 17:24 #42512Plogen
Deltagare10K servisen brukar kosta just 10 000 på aukt verkstad 🙂
11 september, 2006 kl. 18:17 #42510SecretAgentMan
DeltagareTjaa!Jag ringde till subaru vekstaden här i örnsköldsvik och frågade vad dom skulle ha för delarna till kamremmen innan jag köpte bilen å dom sa att dom kunde byta rem å spännare och alla rullar för 6500kr med jobbet…Nu då jag ringde dit för att beställa bara delarna..kostar delarna 4719 + moms och jobbet 2700 + moms… spännare 1420 löphjul 761 löphjul 489 rem 1012 pbox 93 å allt + moms … ni kanske tycker att jag e en snål jävel 🙂 men ja tycker att de e värt att kolla upp om de finns nått annat ställe att köpa delarna i från efter som dom inte vekar vara seriös att ha å göra med… Är detta rimligt pris??? vad betalade ni???
Det är fyra rullar och en spännare om man skall byta alla – jag byter de som är vissna, men bilen blir stillastående tills man fått tag i de rullar man behöver ifall reservdelsgrabbarna inte har på hyllan.
Packbox till vad? Den i oljepumpen fram har jag *aldrig* sett behöva bytas, inte på en enda av de jag gjort…
Priserna på delarna är inom det normala annars, och priset på jobbet är eller inte orimligt, det är inte enkelt för en normal förstör-det-självare, och kräver lite kunskap om toleranser och åtdragningsmoment på diverse saker (iofs har jag säkert postat allt här ett par ggr :+ ).
Som Plogen säger, runt 10 lock för den stora servicen, men då byts oljor i låda, bakaxel, motor och även kylarvätska, bromsvätska etc.
/J
11 september, 2006 kl. 20:47 #42513Mattsson
Deltagarebara att beställa da!!! va bara litte osäker… det är p-boxen bakom drevet på veven den skulle tydligen bytas samtidigt tyckte dom… jo jag har moment å har läst på så de borde gå bra…
12 september, 2006 kl. 05:23 #42511SecretAgentMan
DeltagareDet är packboxen på veven, i oljepumpen, den har jag *aldrig* hört någon byta…är det torrt där när du tar bort drevet, byt inte…
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.