› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Är subaru motorer skit?
- Detta ämne har 17 svar, 2,692 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 10 månader sedan av
Digits.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2008 kl. 09:27 #1494
Sydis
DeltagareGår det att trimma subarus motorer?
Hur mycket kan man trimma dem?
____________________________
OT. jag gillar effekt, och vill ha mer, gärna +200%3 maj, 2008 kl. 10:38 #45219p_ilis
DeltagareGår det att trimma subarus motorer?Hur mycket kan man trimma dem?____________________________OT. jag gillar effekt, och vill ha mer, gärna +200%
Med NOOOOZ så kan du få ur 15000 hästkrafter ur en 98:a. Men akta dig för 99orna och uppåt.
3 maj, 2008 kl. 10:53 #45226Sydis
DeltagareMed NOOOOZ så kan du få ur 15000 hästkrafter ur en 98:a. Men akta dig för 99orna och uppåt.
Ojdå! subarus ömma tå!
hörru pajas om du inget vet skriv inget här, jag vill veta och frågar där efter.
/sydis3 maj, 2008 kl. 11:37 #45220p_ilis
DeltagareMed NOOOOZ så kan du få ur 15000 hästkrafter ur en 98:a. Men akta dig för 99orna och uppåt.
Ojdå! subarus ömma tå!hörru pajas om du inget vet skriv inget här, jag vill veta och frågar där efter./sydis
Vilken motor/bilmodell, vilken budget, vilka mål är bra att veta för att kunna svara på en sån fråga.
Alla motorer går att trimma, utöver grundtrim såsom mappning och avgas så kostar det mycket pengar. Ska du ha ut mer än 200% effekt ur en motor så kostar det fruktansvärt mycket pengar och blir omöjligt att besikta. Detta är oavsett märke på bakluckan.
Peter
Ps. Du har en utmärkt sökfunktion på detta forum där du hittar läsning för många veckor framöver.
Ds.3 maj, 2008 kl. 12:18 #45225izual
DeltagareAnvänd sökfunktionen och tagga ner lite…
3 maj, 2008 kl. 13:29 #45216b20mannen
DeltagareGår det att trimma subarus motorer?Hur mycket kan man trimma dem?
Tja? Går det?
Inte vet jag, men ta en titt på följande länk. Kanske kan ge lite ”hintar” om vad man kan göra med ”skiten”. 😉3 maj, 2008 kl. 18:31 #45214lunkan
DeltagareHar själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉
3 maj, 2008 kl. 19:24 #45223.zip
DeltagareJag har hört att man får 15hk genom att bara byta motorolja :+
//.zip
3 maj, 2008 kl. 22:19 #45221thorlake
DeltagareÅ jag trimmade 300hkr bara genom att montera ett nytt dekalpaket. 🙂
4 maj, 2008 kl. 00:19 #45224neriksson666
Deltagarehuhuhu 😀
4 maj, 2008 kl. 08:29 #45227Sydis
DeltagareHar själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉
Tackar för ett bra svar!
Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!
Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).
Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!
Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!4 maj, 2008 kl. 09:50 #45217Mats
DeltagareSlå en signal till Per på Autotech i Trollhättan eller till grabbarna på JRM Racing i stockholm. Vilket som ligger närmast för dig.
JRM har precis släppt loss en best i röda kläder. Du kan kika i denna projekttråd för att få ett hum om hur mycket och vad du behöver bygga om för att komma upp i effekterna du snackar om.
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=1436&mesg_id=1436&page=
Per har stora erfarenheter av olika motorer i rally/rallycross/racing världen och har pysslat ganska mycket med Subaru.
Autotech sida: http://www.atechmotor.se/
Mats
Type R ’994 maj, 2008 kl. 11:31 #45222Addson
DeltagareHaha INGEN FORD PÅ VÅRAN GÅRD!!! Sydis har en sierra 1.6 a med sport luft filter o jackad kolv! Lite halon saft på däcken o även den gör 0-100 på under 20 sec!!!
MVH DIN ÖVERMAN Addmeister!
4 maj, 2008 kl. 16:44 #45212Manor
DeltagareHar själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉
Tackar för ett bra svar!Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!
Du kommer att få problem med växellådan i Forestern, en 6-växlad låda från en Impreza STi löser det problemet.
Håller förövrigt med Addmeister…ingen Ford på våran gård ;-). Jag förstår att du vill basera näste bygge på något som har en chans att hålla, och då menar jag inte motorn utan resterande Ford-skit…
5 maj, 2008 kl. 04:38 #45228Sydis
DeltagareHar själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉
Tackar för ett bra svar!Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!
Du kommer att få problem med växellådan i Forestern, en 6-växlad låda från en Impreza STi löser det problemet.Håller förövrigt med Addmeister…ingen Ford på våran gård ;-). Jag förstår att du vill basera näste bygge på något som har en chans att hålla, och då menar jag inte motorn utan resterande Ford-skit…
Tack för den!
Ps. när kommer första Subarun som går under 11sec på strippen? (då menar jag på 402m och inte 201m).
det kommer alldrig och hända va? 😛 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.