SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt art.nr på den lilla löprullen (EJ20)

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    whitestripe
    Deltagare

har bytt kamrem och rullar och grejer, men döm ommin förvåning när jag såg att det fanns en liten löprulle på motorn som inte finns med på nån ´kamremsritning eller nåt sånt.

Mekonomen har den men jag efterlyser art.nr. och pris på den hos subaru.

den är ca 31mm tjock.

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag vet att den köptes på kokaraffärn’ i Västerås, och nog fanns det artikelnummer allt (antar att du menar den lilla rullen precis efter remspännaren).

Vill minnas att den kostar runt 300:- på Subaru.

/J – har köpt massor med sådana

elver
        Deltagare

Hittade ett gammalt kvitto, tyvärr minns jag inte vilken som var det lilla hjulet.
          ”13073AA142 Löphjul”
          eller
          ”13085AA080 Spännhjul”
          Hoppas det hjälper. Båda gick på drygt 400/st.

Edit: kollade mer och fanns även en ”13073AA200” för 300 i listan. Troligen det lilla hjulet. Hoppas det hjälper ändå…

Eller så ringer du Subbahandlar’n och får både exakt artnr. å pris!

IMPREZA FOREVER
          Deltagare
            elver
            Deltagare

Hittade ett gammalt kvitto, tyvärr minns jag inte vilken som var det lilla hjulet.”13073AA142 Löphjul”eller”13085AA080 Spännhjul”Hoppas det hjälper. Båda gick på drygt 400/st.Edit: kollade mer och fanns även en ”13073AA200” för 300 i listan. Troligen det lilla hjulet. Hoppas det hjälper ändå…Eller så ringer du Subbahandlar’n och får både exakt artnr. å pris!

Fick lite samvete för att ha gissat massa nr.
              Kollat en lista och #..142 resp ..200 är ”stora” rullar. Alltså borde det vara ..080 du är ute efter.
              Fast det känns lite överkurs med siffrorna, om min lillrulle behöver bytas så tar jag med den till subbaverkstan och får en ny med mig hem. Finns säkert billigare annanstans men jag vill inte riskera kamremsras för att ha snålat några tior…

whitestripe
              Deltagare

beställde rulle idag. dom på kalle anka firman här i stan som säljer och servar subaru men inte kan nånting om dem, trodde att det var just den rullen.

har för mig att det var 200 i art. nr:et men isåfall är det fel rulle om föregående inlägg stämmer.

vi får se om ett par dagar.

elver
                Deltagare

OK, hoppas det blir rätt.

Själv har jag turen att ha en fantom-firma i närheten, de kan bilarna utan å innan och ger suverän service. När jag beställer en res.del får jag inte bara rätt del utan de har plockat ihop ett litet kitt med clips, fettklick el.dyl. som ”brukar behövas” vid bytet. Sen får jag en genomgång i verkstan hur jag ska mecka. Samt telefonsupport. Nästan för bra för att vara sant…
                  Riktiga Subbarister! SSI-diplom?

(Bil & Maskinservice Sundsvall)

Blocken
                  Deltagare

OK, hoppas det blir rätt.Själv har jag turen att ha en fantom-firma i närheten, de kan bilarna utan å innan och ger suverän service. När jag beställer en res.del får jag inte bara rätt del utan de har plockat ihop ett litet kitt med clips, fettklick el.dyl. som ”brukar behövas” vid bytet. Sen får jag en genomgång i verkstan hur jag ska mecka. Samt telefonsupport. Nästan för bra för att vara sant…Riktiga Subbarister! SSI-diplom?(Bil & Maskinservice Sundsvall)

Låter ju otroligt! :7

Börja med en SSI-träff hos dem kanske? 🙂

/Black
                    …………………..
                    ThaiPerr!

elver
                    Deltagare

Blocken: Ingen dum idé. Ska kolla om det finns intresse. Fast i en annan tråd 🙂

whitestripe
                      Deltagare

artikelnummer: 13073AA200 stämde. Det är den lilla löprullen som ingen verkar veta om och den kostade mig 415:-

elver
                        Deltagare

Gott!
                          Då kan vi lägga till den i artikelnr.registret 😉

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.