• Detta ämne har 8 svar, 1,103 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av DajM.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1242
    DajM
    Deltagare

      Ja som topik lyder så går jag runt med besluts ångest 🙁

      Det jag inte kan besluta är att om jag antingen ska trimma med ny tubbe soppa pump osv. Eller om man ska börja med att satsa på väghållningen, Typ coilovers bussningar osv. Har läst runt en massa på senaste och man vill ju egentligen inte försöra det att motorn alldrig varit trimmad. Jag pendlar med bilen ca 3 mil varje dag (till och från jobbet) och då är det ju mkt skonsammare mot bilen att inte ha trimmat motorn. Som nån (“snik” :P) skrev så räcker ju 218 hk och att man har en jävla väghållning mkt långt 🙂

      Så det lutar väll mot att man ska skita i att trimma och fixa “grunden” först hehe 😛 :+

      // Jussi

      #43699
      syke
      Deltagare

        Eller bromsarna om de är orginal?

        #43702
        simo
        Deltagare

          Ett bra alternativ är att ge dig själv en förarutbildning
          Annars funkar ett soppakort bra oxå 😉

          /U

          #43700
          OzO
          Deltagare

            Jag gissar du kör GT.

            Fixa bromsar – skivor + belägg + stålomspunna slangar + bromscylinderstag… eller köp värsting-kit om pengarna tillåter.

            Byt dimljus -> helljus… eller sätt dit 3 extraljus

            Fixa krängningshämmare fram o bak + eventuellt antilift-kit från Whiteline. Byt bussningar om pengarna tillåter.

            Då har du en bil som går riktigt fint på vägarna (och du ser nattdjur utefter vägarna), mao en fin allround-bil.

            Vill du ha roligare ljud, byt slutburk till nåt vettigt 2,5″.

            En ny downpipe utan katt ger dig lite snabbare respons vid gaspådrag.

            Se till att du alltid har fräsha däck.

            Det var mitt tips! 🙂 Jag skulle vänta in i det sista med att göra något med motor, osv…

            /G
            _____
            ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

            #43703
            DajM
            Deltagare

              Jo det är gt. Avgas är bytt till ett 3″ system sedan är det dawes. no more no less =)

              Bra med ideér tror nog att man fixar med bromsarna och byter bussningar samt krängare.

              kanske bättre att vänta med ett par d2:or, och ist ta tag i bussningar krängare fram,bak och allt med bromsar förutom oken? 😛

              #43701
              Practos
              Deltagare

                kom på en träff och provåk med några olika bilar är mitt tips. Själv har jag inga problem att åka till jobbet med ganska bra påställd bil men tycker att stenhårda coilovers e tråkiga i 110, 200helt annan sak 😀
                Bara för att bilen är trimmad betyder inte att man kör max hela tiden.

                #43704
                DajM
                Deltagare

                  a ska känna runt på lite olika mods 😛 när läget bjuder.
                  Just nu är bilen sänkt med ett par röda fjädrar, vet ej vad de är för märke. Men kan det vara nån ideé att byta ut dom mot ett par prodrive? För att få bäter väghållning?:P

                  #43705
                  DajM
                  Deltagare

                    Det är ju det att jag inte har en anning om vad det är för fjädrar. Kan ju vara så att dämparna inte gilla. Sen känns det som att dom bak börjar sacka ihop.:( Så det är väll dags att byta och då gärna till nått schyst!:7

                    #43706
                    DajM
                    Deltagare

                      Okej låter bra 🙂

                      Får se vad man snickrar ihop för kitt hehe

                      // Jussi

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.