SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Åtdragningsmoment för fjäderben?

• Detta ämne har 3 svar, 973 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Pasi_k.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    tell
    Deltagare

Hej

Ska montera d2 coilovers på min sti – 02.
      Är det något speciellt åtdragningsmoment på fjäderbenen?

Mvh
      Richard

challe
      Deltagare

Det beror på om du menar muttrarna till toppmonteringen eller om det är bultarna som sitter i spindeln?

Toppmonteringen är bara att dra åt ”lagom” hårt så att det sitter.

Bultarna till spindeln efterdrog jag när bilen kom tillbaks efter 4-hjulsinställningen, men jag vet inte exakt va dom ska dras åt med

tell
        Deltagare

Det beror på om du menar muttrarna till toppmonteringen eller om det är bultarna som sitter i spindeln? Toppmonteringen är bara att dra åt ”lagom” hårt så att det sitter.Bultarna till spindeln efterdrog jag när bilen kom tillbaks efter 4-hjulsinställningen, men jag vet inte exakt va dom ska dras åt med

Tack för svaret.
          Det gäller både toppmonteringen och spindeln.

Mvh
          Richard

Pasi_k
          Deltagare

Det beror på om du menar muttrarna till toppmonteringen eller om det är bultarna som sitter i spindeln? Toppmonteringen är bara att dra åt ”lagom” hårt så att det sitter.Bultarna till spindeln efterdrog jag när bilen kom tillbaks efter 4-hjulsinställningen, men jag vet inte exakt va dom ska dras åt med

Tack för svaret.Det gäller både toppmonteringen och spindeln.Mvh Richard

Hur har det gått?
            Hur känns bilen och vilka instälnningar har du på dämparna?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.