SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Autometermätare

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Nej, ström drar du från nån 12V uttag. och kopplar in på två ben bak på mätaren. Sen beror det på vilken mätare du köpt, jag har mekanisk laddtryck (mätaren reguleras mekaniskt genom att visa mer ju mer luft som blåses in till mätaren). Min oljetemp är elektronisk och har en sladd till en givare som sitter i oljepluggen under motorn. Dessa (slangen och sladden) sitter i en tredje kontakt bak på mätaren. Simple as that.

Niklas
      Deltagare

MatsN: Jag jobbar på ett IT-företag som planerar att hålla budgeten, inte att bygga kontor i flest huvudstäder Jorden runt… 😛

syke
        Blockerad

Och jag drar till Egypten (Hurghada) på fredag, 1 vecka. För att jobba. Blir nog ett besök i Sharm El Sheikh också. IT är kul… 🙁

😀 😀 😀

Janne248
          Deltagare

>Ok, kollade vad andra skrivit om mätarna, priset var från
            >England och då ingick kontrollbox, två eller tre mätare och
            >mittkonsoll. Kan vara fel, vad vet jag. Men 6000kr är ändå
            >ungefär tre gånger så dyrt.

OK, mitt pris var bara med två mätare och ingen konsoll.

Manor
            Deltagare

Hej !

Jag måste dock slå ett slag för Defi. Mätarna och givarna passade perfekt, de är snygga, och har en massa balla funktioner :P. De är dyrare än Autometer, men ärligt talat inget man direkt går i konkurs för :D.

Mitt tips blir alltså Defimätare.

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

…utan att ha full koll så tror jag att mina två Defimätare samt kontrollenhet och hållare kostade cirka 6.000:-. I samma veva köpte jag även en KnockLink och DawesDevice…samt betalade en ”idrottsintresserad maratonlöpare med silverfisk(ar) både i badrum och garage” i Västerås en liten slant till hamburgare, läsk och trimmade prylar till bilen ;-).

Som vi säger i IT-branschen – pengar och muskler är ingen trång sektor :D.

mvh Mats N
                PS. Alien…du är väl också en IT-nisse…upp med lädret bara ;).

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.