Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #41672
    Manor
    Deltagare

      …det är väl t.o.m så att det är två helt olika produkter/leverantörer som diskuteras.

      UniLink och PossumLink…den första mappas av bl.a Trollspeed och är en piggyback, medan PossumLink ersätter ECU:n och mappas av bl.a Jerry och Kvarnis.

      mvh Mats N

      #41681
      specialized
      Deltagare

        Unichip heter den som Trollspeed mappar. Den är ett piggybacksystem.

        / Mattias – som aldrig varit där =(

        #41673
        Manor
        Deltagare

          Unichip heter den som Trollspeed mappar. Den är ett piggybacksystem./ Mattias – som aldrig varit där =(

          Helt rätt UniChip hette den ju.

          mvh Mats N

          #41670
          abd
          Deltagare

            PNP har inte launch control, men den har antilag.

            Mja, jag har Autronic PNP och launch control inkopplat (och ALS), för en väl vald summa så kan jag avslöja hur man gör. 😉

            #41667
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Skumt, manualen till Imprezans PNP nämner inget om det? 🙂 Liten dold varvstoppstrigger någonstans?

              /J – har iofs inga problem med att ta sig iväg i starten. 😛

              #41675
              Kvarnis
              Deltagare

                Är bara att sätta en switch på kopplingen och låta det simullera varm/kall lr nån anna av varv begränsningen man vill ha.. så vips så har man launch 😀

                Alla ecu som som har möjlighet till varavtals begränsning pga ex kall lr överhettad motor har möjligheten att “trixa till launch” 🙂

                #41668
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Dä’ sant dä’! 😀

                  Jag råkar ut för det där lite då och då när man inte tänker på’t (Silverpilen har varvstoppet vid 4000 när vattentempen är under ett visst värde)…och man hajar till lika eländigt varje gång…

                  /J

                  #41671
                  abd
                  Deltagare

                    Så är det, lura burken att tempen är jättehög eller jättelåg så har du dubbla varvstopp. Dock knixigt att få det att funka bra med switch som slår av sig när man åkt iväg. Jag använder aldrig launch själv..

                  Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.