› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › avgaspackningar
- Detta ämne har 11 svar, 1,515 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
johboy01.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2006 kl. 15:22 #987
johboy01
Deltagaretja, kan inte någon berätta lite hur ett avgaspacknings byte går till? jag är inte så duktig på bilar och boxermotorer så jag tänkte att jag frågar innan jag ger mig in i arbetet 🙂
helst så utförligt som möjligt…
tack på förhand /Johan
1 mars, 2006 kl. 11:47 #41651johboy01
Deltagarehumm… jag vet inte exakt… jag antar att det är de som ligger närmast motorn som jag behöver byta. Det kommer nämligen ett kvittrande ljud från avgassystemet och avgaser sipprar ut från under motorn
Detta hände efter en dag hård iskörning. Så de har troligen brunnit upp eller nått
1 mars, 2006 kl. 11:49 #41646SecretAgentMan
DeltagareUnder och kika…
Du har en på mitten (ganska precis i linje med framdörrarna) – och du har en i linje med bakhjulen.
Är det längre fram det låter så pratar vi grenrör…krångligt, dyrare och allmänt smådrygt att hitta vilken det är.
Så, ned med dig på backen och lyssna/kika.
/J
1 mars, 2006 kl. 17:59 #41652johboy01
Deltagareokey, nu har jag hittat vart läckan är, det är den packningen som sitter paralellt mot främre dörrarna… nu till riktiga problemet, vart får jag tag på en sån packning (subaru Örebro funkar inte!)de har nämligen inte koll på ett skit, finns det ingen webbsida som kan kan köpa från? det är ju en liten grej så frakt och liknande kostar inte mycket, och hur ska jag montera packnigen
Mvh /Johan
2 mars, 2006 kl. 07:56 #41649Mats
DeltagareMen som jag fattade det så vill han ha packningen mellan DP och mellanröret. Måste finns hos din lokala subaruhandlare.
Ligg på dem lite. De e bara för dem o beställa hem.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg2 mars, 2006 kl. 08:06 #41647SecretAgentMan
DeltagareJag tror också att det är som Mats säger, Mekomomen skall ha den packningen med tror jag..
/J
2 mars, 2006 kl. 15:04 #41653johboy01
Deltagarehmm, okey ska försöka med subaru i Örebro, förra gången jag beställde grejer från dem så skulle jag ha bromsar, jag fick Sti brembo bromsar till min 01 wrx… och ni kan ju förstå att det var lite svårt att få plats med dem. Jag är inte den enda som haft problem med dessa hehe…
men men, jag provar igen
tack för hjälpen! 😀
3 mars, 2006 kl. 11:33 #41654johboy01
Deltagareahhh j**var. kom just på att det inte är ett orginalsystem… passar orginalpackningarna till APS 3tums system? köpt från JRM racing
vart får jag annars tag på rätt packningar? jrm?
3 mars, 2006 kl. 12:02 #41648simo
DeltagareMitt tips är att fråga den som levererat grejerna…mao jrm
/U
9 mars, 2006 kl. 23:13 #41655johboy01
Deltagareokey!
nu har jag skaffat 2st packningar från jrm racing… snabbt och billigt (190kr) 😀
jag undrar nu om jag måste ta ner halva avgassystemet eller om det räcker med att lossa just där packningen sitter och försöka tvinga in den,
/Johan
10 mars, 2006 kl. 06:13 #41650Mats
DeltagareLossa där det läcker och försök få in packningen. Borde gå att ”dra” systemet lite bakåt så du får in packningen. Det är ju upphängt i gummigrejer så det borde gå.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg14 mars, 2006 kl. 15:06 #41656johboy01
Deltagarenu är det gjort! tack för alla hjälp… det fanns inte mycket av packningen kvar, jag fick slipa bort den. 😀
/Johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.