Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2049
    Bobbo
    Deltagare

      Har sökt och läst igenom c:a 900 😀 trådar om avgassystem, men får ingen riktigt klarhet, så ni får stå ut med en tråd till.

      Om man byter downpipe och bakåt, ska man räkna med laddtrycksproblem då?

      Om så, hur löser man problemet, går det att göra med mappning eller måste man ha en Dawes Device? Är på G att fixa TEK3 också, bör jag vänta med avgassystem till dess så att man får en riktig mappning eller kan man köra 3″ samt öppet luftfilter med originalmappning utan att riskera generalras?

      Hur pass svårt är det att byta downpipen? Klarar en medelhändig IT-mupp av det tro?

      /Bobbo

      #48907
      Subba555
      Deltagare

        >Hur pass svårt är det att byta downpipen? Klarar en medelhändig
        >IT-mupp av det tro?
        >
        >/Bobbo

        Jag vill inte skrämma dig nu men jag var lite besviken på den magnex downpipen jag beställde. Inga problem med monteringen dock så låg den emot, så på tomgång kunde man höra ett drrrrr i karossen.

        Fick ta ner den igen och värma och bända lite, efter det funkar det perfekt 🙂

        /Richard

        #48909
        dlehtihet
        Deltagare

          LAST EDITED ON Feb-16-03 AT 06:23PM (GMT)
          Måste säga att jag som också kör Magnex DP hade lite mer tur. Det fungerade fin-fint direkt och är nog den mod som hittils varit mest klockren av samtliga 🙂 Inga vibrationer alltså (peppar, peppar…..).

          🙂

          M v h

          Daniel

          edit:

          att byta den själv kan vara lite marigt faktiskt. Det är lite svårt att få loss alla bultar på ett enkelt sätt. Sen vill du nog ha kvar värmeskölden också och den måste du bearbeta något för att passa på en kat-lös dp (om du inte vill koka TMIC:en dvs).

          #48908
          christopher
          Deltagare

            fraSSe

            Om laddtrycket blir svajigt och det inte är solenoiden eller smutsigt luft filter, kan man borra upp restriktorn lite, så blir laddtrycket stabilt. Den laddar dock aningens mindre men det går att lösa 😀

            Ska man satsa på TEK3 eller annat som “mappas” så måste alla trimmprylar vara på plats man tänkt göra. Annars är det bara att “mappa” om igen för att få maximal effekt.

            TEK2 eller TEK3 låter lockande…….
            /
            fraSSe

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.