Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6121
    Niklas
    Deltagare

      Tänkte köpa så kallade axelskydd till bältena och funderar på om man skall ha 2″ eller 3″, vilket är bäst? Tycker själv att 3″ verkar lite väl breda för att det skall vara bekvämt fast när de väl sitter i bilen får de kanske vara så stora för att inte dra ihop bältet…
      Någon som har sådanna och isf vilken storlek kör ni med?

      Bild för att förtydliga vad jag menar:
      http://home8.swipnet.se/~w-87634/produktbilder/stolar/301090.jpg

      Subaru – All we’ll drive!

      #77243
      Aquila
      Deltagare

        Kan du inte pröva hos dom du köper dom av? Eller du kanske är helt inne i webbhandel?

        BTW, har du 2″ avgassystem eller 3″? Kan göra en liten grej av det kanske, som ett färgtema på bilen.
        Aquila Without Wheels

        #77247
        Niklas
        Deltagare

          Webshop vettu…annars hade jag självklart provat…

          Subaru – All we’ll drive!

          #77238
          Practos
          Deltagare

            Vet inte vilken storlek jag kör med (Momo) men mest troligtvis dras inte bältet ihop av sig själv oavsett storlek, passagerare som aldrig suttit i en coool bil med pads brukar inte fixa bältet innan de hoppar ur och smäller igen dörren med hela bältet hängande och då har man fina märken vid instegen…om man inte går på 4p eller 6p bälten direkt ?

            /Henrik

            #77248
            Niklas
            Deltagare

              Var köper man MOMO varianten? Har inte hittat dem nånstans…
              Gärna på en webshop i Sverige eller affär i GBG :))

              Subaru – All we’ll drive!

              #77239
              Practos
              Deltagare

                jag knallade in på en lokal däckhandlare som beställde grejerna från “Special Fälgar AB”. Har kvar en gammal katalog från dem här med ett telefonnummer du kan prova: 0300-72900.

                Annars kanske http://www.bildesign.se kan fixa (klubbrabatt finns)

                /Henrik

                #77249
                Niklas
                Deltagare

                  Du har ingen aning om hur breda dina skydd är då? Om du måttar med fingrarna, 5-6cm eller 8-9cm? Känns som om 5-6 är mer lagom, ett bälte är väl ungefär 4cm brett? Annars får jag springa ner med tumstocken i bilen ikväll och mäta…

                  Subaru – All we’ll drive!

                  #77246
                  Bad_Mujo
                  Deltagare

                    http://www.motorshop.nu (tror det är rabatt där oxå). De ha många MOMO grejer. http://user.tninet.se/~aun336q/burnout.gif

                    #77232
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Det är ‘la 2″ brett?

                      /J – som HATAR bälteskuddar. 😀

                      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                      Banträffsansvarig SSI

                      #77250
                      Niklas
                      Deltagare

                        S.A.M.: Du dissar ju alla mina idéer bara för att jag har blå bil… 😉

                        Subaru – All we’ll drive!

                        #77251
                        Niklas
                        Deltagare

                          Bad_Mojo: Perfekt site! Massa godis! Nu gäller det att man håller i plånboken!! 😀

                          Subaru – All we’ll drive!

                          #77236
                          GT_PG
                          Deltagare

                            LAST EDITED ON Jun-12-02 AT 03:25PM (GMT)
                            >Var köper man MOMO varianten? Har inte hittat dem nånstans…
                            >Gärna på en webshop i Sverige eller affär i GBG :))
                            >
                            >Subaru – All we’ll drive!

                            va??! de måste ju finas precis i vilken skitaffär som helst.. hehe… :p

                            kolla in http://www.mhstyling.se/ (.. även det i mölndal)

                            kolla då oxå in priserna på vita blinkers…. ganska bra om man jämför med tokholms affär…

                            /GT_PG

                            #77252
                            Niklas
                            Deltagare

                              Ser att vita blinkers kostar 1100:-, jag böt bort ett sånt mot ett oranget. Det var ju en bra deal…not! 😀
                              Fast jag vill ifs inte ha vita så mig kvittar det…

                              Tyckte MHS hemsida kändes som ett hemsideprojekt från högstadiet men man får väl ta sig en tur dit och se vad de säljer…

                              Subaru – All we’ll drive!

                              #77240
                              Practos
                              Deltagare

                                “hemsideprojekt från högstadiet” -har de sånt på skolan nuförtiden ???

                                /känner mig gammal (fast fortfarande fattig då)

                                #77253
                                Niklas
                                Deltagare

                                  Hehehe…inte vet jag, var så länge sedan jag gick i skolan att jag inte minns hur man gör “liggande stolen” längre…
                                  …allt är säkert IT nu…www och sånt 1337! 😉

                                  Subaru – All we’ll drive!

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.