› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Axelskydd på bälte
- Detta ämne har 30 svar, 2,132 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2002 kl. 21:20 #77244
Aquila
Deltagare>Hehehe…inte vet jag, var så länge sedan jag gick i skolan att jag
>inte minns hur man gör ”liggande stolen” längre…
>…allt är säkert IT nu…www och sånt 1337! 😉Faktiskt så är det mycket IT, men vi lärde oss att börja räkna i huvet igen mot slutet…
Men jag skulle inte klarat 5 mattekurser utan min underbara hjälpreda, TI83an(grafräknare för den som inte visste…)/Aquila
NOW in upgraded version WITH Wheels!14 juni, 2002 kl. 05:49 #77254Niklas
DeltagareDå skall jag genast beställa 4st 2″ MOMO-pads och MOMO mattor till snubben…
Jag tror alla vet vad en TI8x är för något, hehe…själv hade jag den klassiska TI82an. Det roligaste är när man nu sitter här och sliter så ser man i varje rum befolkat av programmerare så ligger där minst ett ex av den orange’a formelsamlingen och en TI8x… 😉
Subaru – All we’ll drive!
14 juni, 2002 kl. 08:13 #77245Aquila
DeltagareAlltså, jag saknar redan min formelsamling! Vi var tvugna att lämna ifrån oss den när vi sluta skolan…:'(
/Aquila
NOW in upgraded version WITH Wheels!14 juni, 2002 kl. 08:14 #77255Niklas
DeltagareHEHE! 😀
14 juni, 2002 kl. 21:20 #77241Evildead
DeltagareTja,
fan…blev fet sugen på 4-punkts…:7
Nån som kör såna semi proffs bälten i bilen?, blir ju lite styling samtidigt.
800 buckasoider var ju en grispink i havet.
hmm…kanske mattorna också, samt en knopp :9 :9-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
17 juni, 2002 kl. 05:49 #77256Niklas
DeltagareVar iväg i fredags och köpte 4 st pads till bilen…bilder kommer upp strax…
Dock var det fett överpris på dem, 195:-/2st pads på motorshop.nu och jag betalade 375:-/2st på ”MH Styling” i Mölndal (GBG)…första och sista köpet på det stället, men så fick jag ju mina pads direkt… 😉4p-bälte kommer inom kort, 800:- * 2 är inte mycket jämfört med alla de andra ställen jag sett sånna bälten för, typ 3000:- styck (!), ifs är det Sparco eller vad de heter och FIA godkända, men jag tror inte jag behöver FIAs godkännande för att style’a… 😀
17 juni, 2002 kl. 06:10 #77257Niklas
Deltagare>Var iväg i fredags och köpte 4 st pads till bilen…bilder kommer upp
>strax…http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi456
22 juni, 2002 kl. 15:37 #77242Evildead
DeltagareDet ser lite prydligt ut.
Det blir 4 punktare för mig tror jag 🙂
har till och med fått tantens godkännande, hehe, kanske var efter
jag maskinpolerade hennes bil i en heldag-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
24 juni, 2002 kl. 06:06 #77258Niklas
DeltagareRyktena säger att 2″ 4p-bälte är lite klent, att man bör ha 3″ men då sticker prislappen iväg från 800:-/bältet till 2500:-/bältet och det känns lite väl saftigt då man skall ha en till föraren och en till kartläsaren… krävs en funderar det där…
24 juni, 2002 kl. 06:22 #77233OzO
DeltagareFinns en variant till med 3″ över axlarna och 2″ runt maggen. Liiiite billigare än fullt 3″.
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif ”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”24 juni, 2002 kl. 07:45 #77259Niklas
DeltagareHar man 4p eller 6p går det inte att sitta bak. Dock tänkte jag endast använda 4p då man är på rally eller annat spännande och vill style’a lite…
Man kan ju ha dem bak i bagaget då man vill lasta bilen full med folk o fä…Subaru – All we’ll drive!
24 juni, 2002 kl. 09:54 #77235Twala
Deltagare>Har man 4p eller 6p går det inte att sitta bak. Dock tänkte jag endast
>använda 4p då man är på rally eller annat spännande och vill style’a
>lite…
>Man kan ju ha dem bak i bagaget då man vill lasta bilen full med folk
>o fä…
>
>Subaru – All we’ll drive!Du behöver inte slänga bak dem i bagaget… Det är bara att lägga bak dem i baksätet, och jämte framstolen så kan man sitta perfa… Om nu någon fattar vad jag menar… 😉
//Tobbe
Hodie mini, cras tibi.24 juni, 2002 kl. 11:57 #77260Niklas
DeltagareMmmm…
Funderar på att ta ett 2″ 4p-bälte och klämma fast två av mina 2″ MOMO-pads på den, det räcker kanske gott o väl utan att bli för bökigt i bilen. Komfort skall ändå få högst prio… Får la lägga ut 800:- på det så ni andra vet om ni skall ta 3″ eller 2″ 😀
24 juni, 2002 kl. 12:00 #77261Niklas
DeltagareFöresten, drog ner baksätet och kollade hur man skulle kunna fästa 4p/6p-bälten i bilen och allt jag såg var metallinfästningarna för sätena (dvs deras lås). Är det dessa man skall fästa bältena i? Såg ut som om det kunde bli lite trångt…
24 juni, 2002 kl. 12:31 #77234OzO
DeltagareNeeej! Dom är alldeles för klena. Du får med ”bultar med ögla” med bältet som du sedan skruvar i hålen där befintliga bälten i baksätet finns. Bästa är egentligen att fästa dom någonstans i hatthylla så bälten är någelunda horizontella. Men så har inte jag utan dom fästs nere vid baksätet… 🙂
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.