Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #292152
    m-go
    Deltagare

      Hej!

      Jag är en lång kille på drygt två meter som blev glatt överraskad hur bra jag fick plats på förarplatsen i en ny Subaru Outback 2021. Jag tyckte att bilen var riktigt rymlig, vilket jag uppskattade med tanke på min längd. Men, jag blev förvånad över att jag tyckte att backspegeln i bilen skymde sikten fram – den högra halvan av framrutan upplevde jag som en död vinkel på grund av backspegelns position/placering. Är det någon som känner till det här problemet, eller är det bara jag som är så lång som känner så här?

      #292157
      Sandström
      Keymaster

        Välkommen till SSC! och grattis till en grym bil, hoppas du är nöjd med den och inte bara storleken 😀

        Men lite så spontant så vad jag vet så är det väl inte så många som åker just 2021 bilar överhuvudtaget :D, jag kan inte säga att jag har haft problemet i dom bilarna jag har åkt, annat märke eller inte, men jag åker på bana med min och där vill då jag få ner min rumpa så långt ner jag kan och det enklaste jag hittade var då att köpa en ny stol och montera den så långt ner som jag kunde. du kanske vill ha kvar stolarna i nya bilen så klart, men jag tänkte på ett sätt att lösa det på. men sen är det väl också det med spegeln är väl just att den måste se bakåt och även då inte bara taket i skuffen.

        då fästet till spegeln är  klistrat från fabrik i rutan så blir det svårt att flytta på den så skulle då rekommendera ett sätt att få ner rumpan närmare golvet.

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.