Lämna in till en verkstad så är det fixat på en dag, kan vara ett tips att åka dit och låta dem titta på det så de kan ta hem delar som kan behövas för att fixa det. Hade problem med låset till tanklocket, låste aldrig. Alla mekaniska konstruktioner kan slitas ut och gå sönder.
Kan också vara så att du råkat ställa om låset, det har jag lyckets med en gång. Det sitter en liten vipparm i låset som kan ställas i två lägen. Det ena läget gör att du bara kan öppna med nyckel, det andra både nyckel och ”spak”. Kolla det innan du lämnar in…
Mitt nyckellås funkar inte alls, varit så i säkert två år. Inte för att jag bryr mig men jag får passa mig så jag inte ställer om låset så det bara funkar med nyckel…då får jag krypa in i bagaget från baksätet! 😀
Kanske ska testa d då.. va på och pilla lite på den men trodde den kunde gå i baklås, men ska ner om ett tag!!!
kan säga att den gick ”paj” i smögen när ja va där på midsommar! va full 3 dagar. kan råkat komma åt flippen då kanske va och rota i bagaget rätt mö!!!
mm fixat nu… lite pinsamt, men va bara att flippa över den där lilla spaken på låset… 😉
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.