Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #621
    MittX
    Deltagare

      Min bagage öppnare i bilen. den som sitter nere vid golvet vid tanklock öppnaren har gått i sönder…..

      är detta ett vanligt fel..har en GT -00?

      om man drar i “spaken” så rör d på sig i låset i bagaget, men inget händer om den är stängd!!

      va fan är fel..paj vajer lr nått??x( ;(

      #39285
      Niklas
      Deltagare

        Lämna in till en verkstad så är det fixat på en dag, kan vara ett tips att åka dit och låta dem titta på det så de kan ta hem delar som kan behövas för att fixa det. Hade problem med låset till tanklocket, låste aldrig. Alla mekaniska konstruktioner kan slitas ut och gå sönder.

        #39281
        skytiskapilen
        Deltagare

          Kan också vara så att du råkat ställa om låset, det har jag lyckets med en gång. Det sitter en liten vipparm i låset som kan ställas i två lägen. Det ena läget gör att du bara kan öppna med nyckel, det andra både nyckel och “spak”. Kolla det innan du lämnar in…

          /Andreas
          http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
          – Original Gangster –

          #39286
          Niklas
          Deltagare

            Mitt nyckellås funkar inte alls, varit så i säkert två år. Inte för att jag bryr mig men jag får passa mig så jag inte ställer om låset så det bara funkar med nyckel…då får jag krypa in i bagaget från baksätet! 😀

            #39283
            Imp
            Deltagare

              mitt nyckel lås funkar inte heller. endår har vi försökt lösa det men orka. va så när jag köpte bilen ock jag klarar mig iaf:)

              #39282
              skytiskapilen
              Deltagare

                Kan ha varit tvärt om också, bara “spak”-funktion eller båda, kommer ej ihåg. Testa!

                /Andreas
                http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                – Original Gangster –

                #39284
                MittX
                Deltagare

                  Kanske ska testa d då.. va på och pilla lite på den men trodde den kunde gå i baklås, men ska ner om ett tag!!!

                  kan säga att den gick “paj” i smögen när ja va där på midsommar! va full 3 dagar. kan råkat komma åt flippen då kanske va och rota i bagaget rätt mö!!!

                  mm fixat nu… lite pinsamt, men va bara att flippa över den där lilla spaken på låset… 😉

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.